اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی:

زادآوری یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم قطعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: زادآوری یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم با توجه به تصویر ثبت شده از یوز ماده و شواهد موجود قطعی است.

زادآوری یوزپلنگ آسیایی در میاندشت جاجرم قطعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی، حسین آبسالان اظهار کرد: با توجه به تصویر ثبت شده از یوز ماده و شواهد موجود، وجود توله‌های تازه متولد شده این ماده یوز در این منطقه قطعی بوده و این موضوع نوید‌گر ادامه بقا و زادآوری این گونه در میاندشت است.

وی افزود: برای سومین بار در طی زمان کمتر از یک سال اداره محیط زیست جاجرم موفق به عکسبرداری از یوزپلنگ آسیایی در میاندشت شد.

آبسالان تصریح کرد: از ابتدای مرداد‌ماه، اداره محیط زیست جاجرم با همکاری پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و انجمن یوزپلنگ ایرانی به منظور برآورد تقریبی جمعیت یوزپلنگ آسیایی و سایر گونه‌های رقیب این جانور در میاندشت از جمله کفتار و گرگ اقدام به نصب 40 عدد دوربین تله‌ای در منطقه کرده است که آخرین تصویر ثبت شده از یوز در بامداد مورخ 19 مرداد گرفته شده است.

وی اظهار کرد: از دیگر تصاویر گرفته شده می‌توان به تصاویری از کفتار، گرگ، گربه وحشی، سمور سنگی، تشی، روباه و غیره اشاره کرد.

به گزارش فارس، آبان‌ماه سال گذشته نیز اداره محیط زیست جاجرم موفق به عکسبرداری از یک قلاده یوز نر در منطقه میاندشت شده بود.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول