اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

هدف از زندانی کردن مجرمان اصلاح آن‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: هدف از زندانی کردن مجرمان اصلاح آن‌ها است.

هدف از زندانی کردن مجرمان اصلاح آن‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار کرد: یک‌ هزار نفر از زندانیان در بخش‌های مختلف فرهنگی و آموزشی زندان‌های استان قزوین از برنامه‌های فرهنگی در زندان شامل مجموعه‌ای از اقدامات آموزشی، عقیدتی و دینی، هنری، تربیت‌ بدنی بوده و با رویکرد به هنجاری کردن رفتار زندانیان توسعه یافته است.

وی افزود: انسجام برنامه‌های دینی و فرهنگی اقدامی ارزنده در مجموعه زندان‌های این استان است و توفیقات بزرگی در این حوزه به دست آمده است.

مدیرکل زندان‌های قزوین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در سال جاری بیان کرد: با تشکیل کمیته تخصصی فرهنگی، برنامه‌ریزی‌های متفاوتی صورت گرفته و تاکنون 80 درصد آن‌ها محقق شده است.

فراست‌طلب عنوان کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در بحث‌های اعتقادی و مذهبی از قبیل تشکیل کلاس‌های آموزشی احکام، قرآن و مبانی اعتقادی تأثیر بسزایی در رشد و شکوفایی زندانیان، همچنین کاهش آسیب داشته و منجر به تأمین سلامت روح و روان آنان می‌شود.

وی با اشاره به هدف اسلام از زندانی کردن افراد مجرم گفت: هدف اسلام از زندانی کردن افراد، اصلاح آن‌ها و این امر در قالب کارگروه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، هنری و ورزشی، اشتغال و حرفه‌آموزی تقسیم یافته است.

مدیرکل زندان‌های قزوین به رویکرد اسلامی در زندان‌ها پرداخت و افزود: با دسترسی به علوم و دانش مرتبط و تلفیق آن‌ها با مبانی دینی و اخلاقی، بسیاری از خلا‌‌ها و کمبودهای زندانیان شناسایی شده و نسبت به رفع آن‌ها اهتمام وی‍ژه‌ای به عمل آمده است.

انتهای پیام/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول