اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

یادواره شهید نجات‌اللهی در بیجار برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار از برگزاری یادواره استاد شهید کامران نجات‌اللهی نخستین شهید دانشگاهی کشور، پیشگامان، سرداران و 400 شهید والامقام شهرستان بیجار خبر داد.

یادواره شهید نجات‌اللهی در بیجار برگزار می‌شود

استاد شهید کامران نجات‌اللهی در سال 1345 شمسی تحصیلات دبیرستانی را به پایان برد و پس از گرفتن لیسانس مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه علم و صنعت و اخذ درجه دکترا، در دانشگاه پلی‌تکنیک تهران به تدریس مشغول شد.

این شهید گرانقدر پنجم دی ماه سال 1357 ‌در تهران هنگام شرکت در تظاهرات علیه رژم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

خلیل جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار داشت: این یادواره 22 ماه جاری با حضور مسئولان و خانواده‌های شاهد در این شهرستان برگزار خواهد شد. 

وی افزود: شهیدان گواهان صادق و یادگاران عزم‌ها و اراده‌های استوار و آهنین، نمونه‌ترین بندگان مخلص حقند، که مراتب تعبّد خویش را به پیشگاه اقدس حق تعالی، با نثار خون و جان به اثبات رسانیدند.

وی با تجلیل از مقام والای شهدای اسلام افزود: ما موظف هستیم از رزمندگان عزیزی که با شهادت‌طلبی‌ها و رشادت‌هایشان از میهن اسلامی خود دفاع نموده و با خون پاک خود چراغ‌هایی فرا راه آزادی تمام ملت‌های دربند برافروختند، قدردانی نماییم.

فرماندار بیجار خاطرنشان کرد: هیچ انقلابی بدون شهادت‌خواهی و فداکاری تحقق نیافته و عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی ثمره ایثار و از خودگذشتگی شهدا است و حفظ و حراست از انقلاب اسلامی که حاصل رشادت‌های هزاران شهید گلگون‌کفن است تنها با تبعیت محض از ولایت‌ فقیه و حرکت در مسیر اهداف نورانی و آموزه‌های شهدا امکان‌پذیر خواهد بود.

جمشیدی تصریح کرد: تمامی شهدای عزیز ایران اسلامی از جمله 430 شهید گرانقدر شهرستان بیجار گروس، با شهادت‌طلبی خود بر ستمکاران پیروز و شهد شهادت را نوشیدند و سعادت را آنها بردند که آن چیزی را که خدا به آنها داده بود تقدیم کردند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول