اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه شهدا:

بهره‌گیری از استعدادهای هنری رمز موفقیت در عرصه جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در شرایط کنونی مهم‌ترین رمز موفقیت در عرصه جنگ نرم بهره‌گیری از استعدادهای هنری جامعه است.

بهره‌گیری از استعدادهای هنری رمز موفقیت در عرصه جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حبیب شهسواریان چهارشنبه شب در جمع هنرمندان شرکت‌کننده در هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج آذربایجان‌غربی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی با برخورداری از حدود 12 هزار شهید دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی توانسته به عنوان یکی از برجسته‌ترین استان‌ها در عرصه ایستادگی در برابر دشمنان شناخته شود و این امر می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت نویسندگان و هنرمندان در عرصه ادبیات دفاع مقدس باشد.

وی افزود: هنرمندان و به ویژه قشر نویسنده باید تمام تلاش خود را برای معرفی شهدا و مناطق عملیاتی این استان به کار گیرند تا مردم کشور آشنایی بیشتری با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های غیورمردان آذربایجان داشته باشند.

شهسواریان ادامه داد: با توجه به اعمال فشارهای مختلف از سوی دشمنان مردم ایران اسلامی و به خصوص ملت آذربایجان توانسته‌اند با سربلندی تمام، قدم در وادی امن نهاده و تحریم‌های دشمنان را با شکست مواجه سازند.

وی با اشاره به رویکرد دشمن در جنگ علیه کشور تصریح کرد: شرایط فعلی که نام جنگ نرم به خود گرفته یکی از حساس‌ترین برهه‌های زمانی برای ملت ایران است که در آن باید ارزش واقعی هنرمندان و نخبگان عرصه‌های مختلف به درستی شناخته شود تا موفقیت‌های بیشتری در زمینه‌های مختلف نصیب مردم شود.

جانشین فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی بروز و ظهور استعدادهای هنرمندان را در سایه برگزاری جشنواره‌های مختلف دانست و گفت: بهره‌گیری از استعدادهای هنری نهفته در جامعه از طریق ایجاد نهادهای مختلف و تشکیل جشنواره‌ها و همایش‌های گوناگون یکی از رمزهای موفقیت در عرصه جنگ نرم است.

وی ارتقای سطح تولیدات هنری را ضرورتی بسیار مهم دانست و عنوان کرد: در این زمینه باید تمام مسئولان مرتبط با هنر تلاش بیشتری داشته باشند تا تولیدات کیفی‌تر و با محتوای غنی‌تر برای نسل جوان منتشر و توزیع شود.

وی در بخشی از سخنان خود دفاع از چهره‌های هنری را وظیفه‌ای خطیر عنوان کرد و ابراز داشت: این وظیفه بر عهده مسئولان است که عرصه هنر و ادب را خالی نگذاشته و پرورش‌دهنده نسل دلیرمردان و دلیرزنان انقلاب اسلامی در دوره‌های مختلف تاریخی باشند.

شهسواریان با اشاره به وجود چهره‌های شاخص هنری در سطح آذربایجان‌غربی بیان داشت: برخی از این چهره‌ها بنا به دلایل مختلف در برنامه‌ها حضور نمی‌یابند اما باید با حضور در کنار این چهره‌ها موجبات دلگرمی و زمینه فعالیت بیشتر آن‌ها فراهم شود تا آینده هنر استان ماندگارتر باشد.

وی اشاره‌ای به وجود شهدای گرانقدر از خطه آذربایجان در دوران جنگ تحمیلی داشت و خاطرنشان کرد: در میان سایر استان‌های شمال‌غرب کشور، استان آذربایجان‌غربی به عنوان مرزدار این خطه بیشترین فعالیت را داشته و به همین دلیل باید توجه بیشتری به مباحث مختلف نظامی و هنری آن انجام گیرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فعلی منطقه و استان گفت: آذربایجان‌غربی در حال حاضر با بهره‌مندی از مرزهای مشترک با چند کشور و همچنین درگیری با نیروهای پژاک در این مرزها یکی از استان‌هایی محسوب می‌شود که در شهادت به روی مرزداران آن باز بوده و هنوز هم شاهد از دست رفتن سربازان حریم ولایت در این استان هستیم.

وی وظیفه اهل هنر را در زمینه انتقال مفاهیم دفاع در استان را بسیار برجسته خواند و ابراز داشت: هنرمندان باید با پرداخت جدی‌تر به مقوله دفاع در این استان ذهن مردم را نسبت به وقایع روشن‌تر کرده و راه شهدا را به روش‌های مختلف برای جوانان ترسیم کنند تا این قشر با رغبت بیشتری به سوی دفاع از آرمان‌های نظام گام بردارند.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در پایان اظهار داشت: بسیج به عنوان نهادی مردمی و برخاسته از بطن مردم در کنار مردم و هنرمندان بوده و همیشه آماده استفاده از توانمندی‌های نخبگان در زمینه‌های مختلف برای حضور در عرصه‌های دفاعی، نظامی، فرهنگی و علمی است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول