اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جلوگیری از وقوع سیلاب

عملیات طرح‌ بند‌های روستایی در آوج اجرا شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آوج از اجرای بیش از 9 فقره عملیات طرح‌ بندهای سنگی و ملاتی در روستاهای این شهرستان خبر داد.

عملیات طرح‌ بند‌های روستایی در آوج اجرا شد

سید عبد‌الله موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج با اشاره به اجرای طرح‌ بند‌های ملاتی و کامبیون در نقاط شهری و روستایی این شهرستان اظهار کرد: تاکنون بیش از 9 عنوان از این طرح‌ها در روستاهای تابعه این شهرستان به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: هدف از اجرای چنین طرح‌هایی در حوزه منابع طبیعی جلوگیری از فرسایش زودهنگام خاک و نیز وقوع سیلاب است.

فرماندار شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه 250 هکتار از اراضی این شهرستان همگام با طرح بندهای سنگی و ملاتی، کپه‌گذاری شده‌اند، عنوان کرد: همچنین بیش از 150 هکتار از اراضی و زمین‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف به طرح ملی سیم‌زار تبدیل شده‌اند.

موسوی ادامه داد: 130 هکتار از مزارع آوج نیز بنابر توافق صورت گرفته و همکاری اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در حوزه عملیات کودپاشی قرار دارند.

وی با بیان اینکه اعتبار مجموع در احداث پروژه‌های منابع طبیعی و گردشگری این شهرستان بالغ بر 12 میلیارد ریال است، عنوان کرد: این مقدار هزینه از ابتدای دولت نهم تاکنون صرف شده است.

فرماندار شهرستان آوج ادامه داد: ترویج شیوه‌های ارزشمند در عرصه منابع طبیعی باید از سوی نهاد‌های مختلف فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حاصلخیز بودن و ظرفیت بسیار خوب مناطق مختلف آوج و آبگرم برای کشاورزی بیان کرد: پیدایش گونه‌های خاص گیاهی و جانوری در این شهرستان و وجود ابنای تاریخی مختلف در طول ادوار گذشته بیانگر ظرفیت‌دار بودن فراوان این شهرستان است.

فرماندار شهرستان آوج ادامه داد: توجه مسئولان استان قزوین و به ویژه استاندار محترم به شهرستان آوج از ابتدای ارتقای آوج به جایگاه شهرستانی قابل توجه و تقدیر است.

موسوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه‌هایی که باید در این شهرستان به آن توجه بسزایی شود، مسئله کشاورزی و توسعه عمرانی است.

وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک جلسات مختلف و فشرده‌ای با مسئولان جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول