اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

اجلاس تهران مانور سیاسی انقلاب بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان گفت: اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران یک مانور سیاسی عظیم و بی‌بدیل بعد از انقلاب اسلامی تاکنون بود.

اجلاس تهران مانور سیاسی انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی احتشام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان اظهار داشت: برنامه‌ریزی مسئولان و سران کشور از ماه‌ها قبل برای برگزاری این مانور بزرگ سیاسی در تهران سبب شد تا اجلاس تهران به یکی از مهمترین اجلاس‌های سران کشورهای غیرمتعهد تبدیل شود.

وی افزود: صهیونیسم جهانی و خبرگزاری‌های استکبار جهانی تلاش گسترده‌ای را برای عدم حضور سران کشورها از ماه‌ها قبل آغاز کردند اما نقشه آنها برای در انزوا قرار دادن جمهوری اسلامی نقش بر آب شد.

به گفته وی، صهیونیست‌ها بعد از گذشت چندین روز از پایان اجلاس تهران، بان‌کی‌مون رئیس سازمان ملل و محمد مرسی را به خاطر شرکت در اجلاس تهران مؤاخذه می‌کنند.

امام جمعه موقت کاشان اجلاس تهران را دارای دستاوردهای مهمی برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی تا شش سال آینده می‌تواند از ظرفیت اجلاس غیرمتعهدها استفاده نماید.

احتشام افزود: جمهوری اسلامی علاوه بر سه سال ریاست اجلاس غیرمتعهدها، طی مدت سه سال ریاست کشور ونزوئلا و پیروزی چاوز می‌تواند از ظرفیت اجلاس برای خود استفاده نماید.

وی در ادامه تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی را بی‌پایه و اساس خواند و خاطرنشان کرد: این تهدیدها داروی مسکنی برای رژیم سرطانی صهیونیستی است که نه تنها برای این غده سرطانی درمانی نیست بلکه وضعیت اسرائیل را بدتر از قبل کرده است.

به گفته وی رژیم صهیونیستی نه تنها برای جمهوری اسلامی تهدید نیست بلکه در صورت مشاهده کوچکترین خطایی از سوی این رژیم موشک‌های شهاب سه جمهوری اسلامی صهیونیست‌ها را از صفحه روزگار محو و نابود می‌کند.

خطیب نمازجمعه کاشان یادآور شد: آمریکا نیز به دلیل در امان ماندن پایگاه‌های خود در منطقه، دست رد به سینه اسرائیل زده و تأکید کرده است از اسرائیل حمایت نمی‌کند.

وی در ادامه با تبریک هفته تعاون و حمایت از اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد تنگنایی گفت: یکی از راه‌های اقتصاد مقاومتی جمع کردن سرمایه خرد و سرگردان در جامعه و سوق دادن آن به تعاونی‌ها است.

احتشام تصریح کرد: متولیان امر در بخش تعاون در صورت عدم جذب خرده سرمایه‌های سرگردان در جامعه، نمی‌تواند برای تأسیس تعاونی‌ها گام بردارند.

وی یادآور شد: در صورت جذب خرده سرمایه‌ها و تشکیل تعاونی‌ها و هزینه آن در بخش صنایع‌دستی، اقتصاد مقاومتی را رقم می‌زند.

به گفته وی برای احیای اقتصاد مقاومتی در کشور هیچ راهی به غیر از استفاده از سرمایه‌های خرد و سرگردان برای احیای صنایع کوچک و افزایش تولید در کشور باقی نمانده است.

امام جمعه موقت کاشان همچنین با اشاره به سالروز واقعه 11 سپتامبر گفت: ما هنوز هم معتقدیم حمله هواپیماها به برج‌های دوقلو، کار خود آمریکایی‌ها بود تا از این راه به دو هدف عمده خود از جمله تخریب این دو ساختمان بهانه‌ای برای ادامه سلطه‌طلبی‌های خود داشته باشند.

وی همچنین سالگرد رحلت آیت‌الله طالقانی را تسلیت و افزود: امام خمینی(ره) بعد از رحلت آیت‌الله طالقانی، از این مرد بزرگ به عنوان زبان گویای مالک اشتر انقلاب اسلامی یاد کرد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول