اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

رهنمودهای رهبری در اجلاس تهران روحی تازه به جان ملت‌های آزاده دمید

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: مقام معظم رهبری در اجلاس تهران با دم مسیحایی روحی تازه به جان ملت‌های آزاده جهان دمید و آمریکا را ناکام و غرب را بایکوت کرد.

رهنمودهای رهبری در اجلاس تهران روحی تازه به جان ملت‌های آزاده دمید

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر گفت: فرمایش‌های قاطع و شجاع مقام معظم رهبری ساختار شورای امنیت سازمان ملل را غیر منطقی، ناعادلانه و تاریخ مصرف گذشته اعلام کردند که این مسئله موجب بهت همراه با خشم و عصبانیت نظام سلطه در جهان شد و از سوی دیگر چراغ راه عظمت ملت‌های آزاده جهان شد و دریچه‌ای از امید و عظمت را به سوی ملت‌های جهان گشوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری نشست غیر متعهدها جایگاه بین‌المللی ایران را ارتقا داد، گفت: جهان امروز اقتدار ایران اسلامی را پذیرفته است و این اجلاس یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سیاسی تاریخ پربار نظام در چند سال گذشته است و بی‌نظیرترین و اثرگذارترین نشست تاریخ جنبش غیر متعهدها بود.

لروند با بیان اینکه حضور دو سوم رهبران جهان در اجلاس نم در تهران، نشانگر جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است، افزود: ایران اسلامی به لطف خدا و تدبیر الهی و بصیرت مقام معظم رهبری، دولت و مسئولان از فرصت طلایی به دست آمده استفاده کرد و با میزبانی دو سوم از کشورهای جهان، آرمان جهانی نظام اسلامی را به نمایش گذاشت و فعالیت‌های اثرگذار دیپلماتیک دولت به آوردگاهی برای حضور بی‌سابقه کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها تبدیل شد و اقتدار سیاسی ایران را به رخ دشمنان کشید.

وی برگزاری مقتدرانه اجلاس سران غیر متعهدها را برگی زرین و نقطه عطفی در دیپلماسی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها نشان‌ دهنده امنیت پایدار در ایران است و به رغم هیاهوی دشمنان مبنی بر منزوی شدن جمهوری اسلامی ایران در جهان، استقبال سران بیش از 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد از اجلاس تهران، کذایی بودن ادعای دشمنان را آشکار ساخت.

امام جمعه پلدختر گفت: برخلاف دشمنان که می‌گفتند، دولت احمدی‌نژاد کشور را منزوی کرده این اجلاس نشان داد که دولت دهم دیپلماسی قدرتمندی دارد و برگی زرین و نقطه عطف اجرایی و مدیریتی در کارنامه دولت دهم در سال پایانی مدیریت خود محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به تهدیدات آمریکا 2 هزار خبرنگار به طور مستقیم اخبار اجلاس سران غیر متعهدها را به دنیا منعکس کردند و این اجلاس نشان داد که ایران صاحب نانو، فناوری هسته‌ای و شبیه‌سازی، پرتاب ماهواره و المپیاد علمی حرف برای گفتن دارد.

لروند تصریح کرد: ایران اسلامی در بُعد ورزشی نیز در اوج قرار دارد و ایران از رده 51 به 17 المپیک رسیده است و این موضوع عنایات خداوند به کشور اسلامی را می‌رساند.

وی گفت: کینه‌توزان داخلی تاب تحمل این همه پیشرفت و ترقی و عظمت را ندارند و می‌خواهند این همه موفقیت را زیر سئوال ببرند.

امام جمعه پلدختر از برخی خبرنگاران شهرستان که اخبار را به شکل ناصحیح و خلاف واقع منعکس می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: در همایش تجلیل از خبرنگاران در سالن کنفرانس ارشاد پلدختر حرفی زدم که بلافاصله خبرنگاری در همان محل حرفم را برعکس و خلاف آنچه گفته بودم اعلام کرد.

لروند افزود: خبرنگاران منصفانه قلم بزنند و در گفتار و نوشتار خود صادق باشند و به دور از غرض‌ورزی اخبار را به مردم منعکس می‌کند. 

وی با بیان اینکه خبرنگاران مردم را نسبت به مسئولان بی‌اعتماد نکنند، اظهار داشت: خبرنگار متعهد حقایق را شفاف منعکس می‌کند، تا مردم خدمتگزاران را بشناسند و در راستای امیدوار کردن مردم تلاش می‌کند.

لروند تصریح کرد: خبرنگار وظیفه‌شناس باید رسالت خود را به خوبی انجام دهد و از تخریب دیگران پرهیز نماید و در انتقال اخبار خود حقوق مردم و جامعه را حفظ و اخبار را به صورت صحیح و امیدبخش به مخاطب برساند.

امام جمعه پلدختر گفت: خبرنگاران ظرفیت و توانمندی‌های شهرستان را با نگاه عادلانه منعکس کنند و در پوشش خبری رویدادها کوتاهی نکنند که اطلاع‌رسانی و اطلاع درست دادن امروز یک مسئله مهم و حیاتی برای کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول