اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

وضعیت تعاون در قم مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه وضعیت تعاون در قم چندان مطلوب نیست گفت: ظرفیت و فرهنگ غنی دینی در قم این امر را می‌طلبد که به تعاون و تاکیدات اسلام در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

وضعیت تعاون در قم مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید جواد منصوری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: پاسداشت هفته تعاون برای اجر نهادن به فعالیت‌های تعاون‌گران، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون است.

وی افزود: اتاق تعاون نقش پارلمان بخش تعاون را داشته و همه برنامه‌های مربوط به تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها را ساماندهی و درخواست‌های آنها را پیگیری می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه اتاق تعاون به دلیل جایگاهی که در نظام اقتصادی کشور دارد می‌تواند حامی اتحادیه‌های تعاونی باشد گفت: رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها در آخرین مرحله شکایات توسط اتاق تعاون و توسط هیئت داوری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در نهایت اگر داوری اتاق تعاون منجر به حل مسئله نشود، دادگاه‌ها و حکم قضات مسئله را مشخص می‌کنند و مبنای کار تعاون برای برنامه‌های بعدی قرار می‌گیرد.

منصوری با اشاره به پشتیبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌های تعاون بیان داشت: هدف از تشکیل یک تعاونی، همکاری و مساعدت در زمینه‌های مشخص شده است و عرصه‌های گوناگون خدماتی، آموزشی و ... را در بر می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطر نشان کرد: این مطلب باید برای مردم شریف استان قم مشخص شود که اگر به دنبال اقتصاد پویا بوده و خواستار تقسیم ثروت در میان همه اقشار جامعه هستیم باید از طریق تعاون پیش برویم.

وی با اشاره به کشورهای پیشرفته اقتصادی جهان افزود: در کشوری مانند آمریکا بیشتر اعضای خانواده‌ها عضو تعاونی‌ها هستند و در جوامعی چون هند و آرژانتین نیز این مسئله دیده می‌شود در حالیکه مسئله تعاون از تاکیدات دین اسلام است.

منصوری با بیان اینکه وضعیت تعاون در قم چندان مطلوب نیست گفت: ظرفیت و فرهنگ غنی دینی در قم این امر را می‌طلبد که مردم استان به تعاون و تاکیدات اسلام در این زمینه توجه ویژه داشته و به صورت عملی وارد مسئله تعاون شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به فعالیت بانک تعاون در سراسر کشور بیان داشت: این بانک تاکنون فعالیت خوبی داشته و هدف از تاسیس آن حمایت از تعاونی‌ها و اتحادیه‌های مربوطه است.

وی ادامه داد: تمام تعاون‌گران باید با افتتاح حساب در این بانک، زمینه حمایت بیشتر این مؤسسه مالی از خود و دیگران را فراهم کنند.

منصوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تعاون خاطر نشان کرد: اگر ملت ایران به دنبال مأیوس کردن دشمنان هستند و سعی دارند که اقتصاد مقاومتی را به بهترین نحو اجرا کنند باید مسئله تعاون را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه ملت ایران طی 33 سال پس از پیروزی انقلاب همواره استقامت کرده‌اند گفت: مردم شریف ایران نشان داده‌اند که تا پای جان از اهداف انقلاب و استقلال و آزادی به دست آمده دفاع خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون پنجم توسعه مقرر شده است که 25 درصد سهم اشتغال کشور از طریق تعاونی‌ها محقق شود و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در این راستا متعهد می‌شود علاوه بر آموزش‌های رایگان در برگزاری نمایشگاه‌های مربوطه نیز حمایت‌های لازم را داشته باشد.

منصوری با تاکید بر کاهش دغدغه‌های تعاونی‌ها برای عرضه بهتر کالا و خدمات گفت: برپایی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی توانمندی مردم ایران و اتحادیه‌های تعاونی را به جهانیان نشان می‌دهد و بیگانگان خواهند فهمید که ملت ایران در ایجاد و به دست آوردن فرصت‌ها موفقیت چشمگیری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه هر چه وابستگی اقتصادی کشور به نفت کاهش یابد موفقیت‌های بهتری نصیب ملت ایران خواهد شد ابراز کرد: این امر برای نسل آینده نیز مفید است و باید توجه داشت که تحریم‌های نفتی بیگانگان تاثیری بر کشور ما ندارد و حتی با این محدودیت می‌توانیم رشد و پیشرفت بیشتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول