اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل:

نشاط اجتماعی خشونت را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: تقویت نشاط اجتماعی خشونت را در جامعه به حداقل می‌رساند.

نشاط اجتماعی خشونت را به حداقل می‌رساند
احد داودزاده در حاشیه مراسم گرامیداشت روز فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در مورد تمام مسائل، مشکلات و معضلات در کنار مطالعه و بررسی، راهکارهای فرهنگی، اجتماعی و عملی نیز به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای غیر دولتی ارائه کردیم تا با پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بتوان جامعه سالم را رقم زد.
عضو کمیته مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل ادامه داد: به عنوان نمونه در بحث طلاق ما عامل اصلی طلاق را ازدواج غلط ارزیابی کردیم و در این زمینه راهکار مناسب را نیز آموزش امر ازدواج در تمام سطوح بیان کردیم تا تمام ادارات کارمندان مجرد خود را مجاب به شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی ازدواج درست و برقراری روابط زناشویی مناسب کنند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: در این باب اگر اعتبار نیز نباشد نمی‌توان کاری از پیش برد چرا که امروز محوریت تمام کارها و انجام حرکت‌های فرهنگی و بسترسازی‌ها نیاز به اعتبار دارد.
وی ادامه داد: در حوزه اعتیاد نیز به این حقیقت پی برده‌ایم که ریشه روی آوردن بسیاری از افراد به مصرف مواد مخدر سر خورده بار آمدن آنهاست، که در این زمینه نیز به تمام ارگان‌ها و نهادها توصیه کردیم با آموزش‌های درست به گونه‌ای تبلیغ و کار فرهنگی زیربنایی انجام دهند تا مبادا افراد جامعه خجالتی و سرخورده تربیت شوند.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به آمار بالای خشونت در اردبیل به ویژه نزاع‌های دسته جمعی اشاره کرد و افزود: ما وظیفه داریم آستانه تحمل مردم را بالا ببریم که در این باب تهیه و پخش برنامه‌های طنز و تقویت نشاط اجتماعی می‌تواند خشونت و نزاع را به حداقل برساند.
این استاد دانشگاه بیان داشت: اگر در صحنه‌ای می‌بینیم که افراد بعد از تصادف ساده به جان هم می‌افتند و درگیری درست می‌کنند به دلیل آن است که آستانه تحمل مردم به حداقل رسیده و ما وظیفه داریم شور و نشاط را به جامعه تزریق کنیم.
داودزاده خاطرنشان کرد: تنها با اعتبارات و هزینه‌های دولتی نمی‌توان این معضلات را برطرف کرد بلکه باید عموم مردم نیز مشارکت کنند تا مشکلات و نارسایی‌ها از خود خانواده‌ها به حداقل رسیده و در رفتارها و نگرش‌ها نیز تجدید نظر صورت گیرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول