اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز فرهنگی بانوان اصفهان:

کانون آیینه مهر جایگاهی برای نشاط اجتماعی بانوان است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز فرهنگی بانوان گفت: هدف از تشکیل کانون آیینه مهر و آنا گسترش روحیه امید و ایجاد نشاط اجتماعی در میان مادران و مادربزرگ‌های جامعه است.

کانون آیینه مهر جایگاهی برای نشاط اجتماعی بانوان است

لیلا چلونگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مادران و مادربزرگ‌ها یک روز در هفته در این کانون‌ها که در فرهنگسراهای وابسته به مرکز بانوان مشغول فعالیت هستند حضور یافته و از برنامه‌های ویژه گروه سنی خود که براساس سلیقه‌ها، نیازها و نظرهای مختلف خود آنها برنامه‌ریزی شده استفاده می‌کنند.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل اردو، بازدید از مراکز مختلف، مشاوره پزشکی، برنامه‌های عقیدتی، مباحث خانوادگی مانند اخلاق در خانواده و موارد دیگر است.

مدیر مرکز فرهنگی بانوان اصفهان درباره دیگر برنامه‌های این مرکز نیز بیان داشت: برنامه ویژه‌ای برای مادرانی که دارای کودکان دبستانی و پیش‌دبستانی هستند داریم و فرم‌هایی به صورت پرسش‌نامه‌ای درباره طرح سؤال به آنها داده شده و در جلسه مورد نظر درباره آنها بحث می‌شود.

وی ادامه داد: ویژگی این طرح در این است که ابتدا سؤال‌های شرکت‌کنندگان جمع‌آوری و موضوع جلسه از میان سؤال‌ها انتخاب می‌شود و این موضوع سبب انسجام ذهن مخاطب به سبب موضوع از پیش تعیین شده می‌شود.

چلونگر اضافه کرد: این جلسه‌ها با رایزنی و همکاری مدیران مدارس انجام می‌شود و زمان برگزاری آنها توسط فرزندان به والدین انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌ای فصلی به شکل «نشست‌های مشاوره گروهی بانوان» اظهار داشت: این نشست‌ها در هر فصل به موضوعی اختصاص دارد و خانم‌ها به صورت گروهی درباره موضوع مورد نظر به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند و مشاور نیز صحبت‌هایی در این ارتباط دارد.

این مسئول فرهنگی افزود: هم‌چنین برنامه‌ای تحت عنوان نشست همسران و با موضوع درک مشترک و شناخت زوجین سه‌شنبه آخر هر ماه با حضور پزشک اجتماعی در مرکز فرهنگی بانوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محوریت موضوعی این جلسه‌ها استحکام خانواده است و پس از طرح مباحث توسط کارشناس مربوطه جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار می‌شود.

چلونگر درباره برنامه‌های جنبی این مرکز نیز بیان داشت: این مرکز در مناسبت‌های مختلف، اعیاد و دهه فجر نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد و همایش زن و امنیت اجتماعی، مسابقه تصویری مادر زیباترین گل‌واژه هستی، همایش مد، لباس و زیبایی و سلسله نشست‌های هفتگی بانوان توانمند سطح شهر از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون توسط این مرکز برگزار شده است.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مرکز فرهنگی بانوان به نشانی خیابان فروغی، ایستگاه پناهی، نبش کوچه شهید علاقه‌مندان مراجعه و یا با شماره‌های 3353626 و 3382030 تماس بگیرند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول