اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش سمیرم:

احیای امر به معروف و نهی از منکر رمز نشاط اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش سمیرم گفت: امر به معروف و نهی از منکر رمز رستگاری و نشاط اجتماعی جامعه است و باید به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه شود.

احیای امر به معروف و نهی از منکر رمز نشاط اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سید ضیاء موسوی صبح امروز در همایش بزرگ رابطان امر به معروف و نهی از منکر سمیرم در دبیرستان دخترانه شهدای کوی ماندگار، امر به معروف و نهی از منکر را ذات مقدس همه ادیان الهی دانست و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص دین اسلام نیست بلکه از آغاز خلقت بشر تاکنون به اشکال و در سطوح مختلف بوده است.
وی با اشاره به تأکید آیات و روایات بر اهمیت این فریضه الهی اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز و روزه بر همه آحاد جامعه واجب است و تک تک افراد مسئول هستند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم احیای امر به معروف و نهی از منکر را رمز رستگاری و نشاط اجتماعی جامعه دانست و تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء (ع) هدف اصلی خودش را از قیام بعد از اصلاح امت، احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار معلمان در تربیت دانش آموزان ادامه داد: معلمان باید برای دانش آموزان یک الگوی مناسب اخلاقی، رفتاری، علمی و آموزشی باشند.
موسوی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مسئولیتی الهی، اجتماعی و فراتر از چیزی است که فکر می‌کنیم.
وی احیای آن را در جامعه همچون احیای انسان در حال مرگ دانست و گفت: این فریضه الهی علاوه بر اینکه یک مسئولیت فردی - اجتماعی است، یک عبادت نیز است.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه این فریضه الهی را باید به عنوان فرهنگ عمومی در جامعه نهادینه کنیم، اضافه کرد: باید فرهنگ عمومی که سازنده و شاکله جامعه است تقویت شود.
وی تصریح کرد: اگر هر کدام از دستگاه‌های فرهنگی نقش خود را در جامعه به خوبی انجام دهند بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.
موسوی افزود: اکنون دام انحرافات اجتماعی به حدّی گسترده است که با لحظه‌ای غفلت جوانان در آن غرق می‌شوند.
در ادامه امام جمعه سمیرم احیای این فریضه الهی را ضامن حفظ ارزش‌ها و تکامل انسان دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک برنامه الهی است و از آن جایی که یک کار حساس و دقیق است باید تلاش شود در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه گسترش یابد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی امر به معروف و نهی از منکر را از برترین عبادت‌ها و از شئونات حکومت اسلامی برشمرد و افزود: این دستور الهی حافظ جامعه و ضامن اجرای همه واجبات است.
وی امر به معروف و نهی از منکر را از ابزارهای مفید و تأثیرگذار در ناکارآمد کردن توطئه‌های دشمنان و مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و اظهار داشت: غفلت و بی تفاوتی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر خسارات جبران ناپذیری بر جای می‌گذارد.
امام جمعه سمیرم با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان و دستگاهای اجرائی نسبت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید در همه شئون جامعه رواج یابد و همه دستگاه‌ها در این راستا مسئول هستند.
به گزارش فارس، همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر که از طرف اداره آموزش و پرورش سمیرم برگزارشده بود از 16 اداره برای شرکت در این همایش دعوت شده بود که تنها چهار اداره از جمله  شبکه بهداشت، شهرداری، دانشگاه پیام نور و بسیج دانش آموزی شرکت کردند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول