اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

اجلاس عدم تعهد ایجاد نظم نوین جهانی را پایه‌ریزی کرد

خبرگزاری فارس: عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سخنان رهبر انقلاب در اجلاس عدم تعهد حرکت به سوی ایجاد یک نظم نوین جهانی را پایه‌ریزی کرد.

اجلاس عدم تعهد ایجاد نظم نوین جهانی را پایه‌ریزی کرد

سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس سران کشورهای غیر متعهد اظهار کرد: اساس تاسیس سازمان‌های بین‌المللی حرکت در راستای همکاری مسالمت‌آمیز برای ارتقای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: این موضوع زمانی محقق خواهد شد که مناسبات این کشورها در قالب این سازمان‌ها مبتنی بر عدالت باشد.

عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه شرایط کنونی جامعه جهانی هیچ‌گاه از این عدالت حمایت نمی‌کند خاطر نشان کرد: این موضوع که 195 کشور عضو یک سازمان بین‌المللی باشند اما تنها پنج کشور در این میان از حق وتو برخوردار بوده و بتوانند تمام تصمیمات کشورهای دیگر را نقض کنند، با عدالت و همکاری جهانی هیچ هماهنگی ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جنبش عدم تعهد ابراز کرد: این 120 کشور می‌توانند روابط حاکم بر این سازمان را به هم ریخته و این نظم غیر منطقی را واژگون کنند.

حسینی با اشاره به اینکه واژگون کردن این نظم مطالبه مقام معظم رهبری از غیر متعهدها است بیان داشت: ایشان در سخنان خود به خوبی روشن کردند که شرایط کنونی به هیچ وجه نمی‌تواند نیازهای ملت‌های دنیا را برطرف کرده و عموم بشر را از این سازمان بین‌المللی راضی نگه دارد.

وی ادامه داد: رهنمودهای رهبر انقلاب موجب شده تا یکی از شعارهای جنبش عدم تعهد در این اجلاس، ایجاد نظم نوین جهانی باشد.

عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: کشورهای غیر متعهد که وابستگی به هیچ یک از مراکز قدرت در جهان ندارند، می‌توانند با اتکا به این شعار و ایجاد اتحاد میان خود، آرمان‌های ملت‌های آزادی‌خواه را تحقق بخشند.

وی با اشاره به ساختار غیر عادلانه سازمان ملل متحد ابراز کرد: این سازمان در درون خود تناقض‌های فراوانی دارد و در حالی که در اصل اول منشور آن به حق انتخاب و حق تعیین سرنوشت ملت‌ها تاکید شده با اعطای حق وتو به چند کشور خاص در بندهای بعدی این موضوع نقض شده است.

حسینی بیان داشت: یکی دیگر از نکاتی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند و به اتفاق آراء هم تصویب شد، حمایت از مظلومان در سراسر دنیا است.

وی با اشاره به اینکه مصداق کامل این موضوع مسئله فلسطین است عنوان کرد: این موضوع به اتفاق آراء در این اجلاس تصویب شد که نشان‌دهنده یک عزم جهانی علیه اسرائیل است.

عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نکته سوم که در این اجلاس پررنگ بود و رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید کردند، بیداری جهانی است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تلاش کردند در این سخنرانی کشورها را به خودباوری و هوشیاری در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دعوت کنند و اینکه کشورها باید با اتکا به نفس از وابستگی قدرت‌های بزرگ رها شوند.

حسینی با اشاره به تأثیرگذاری بیانات رهبر انقلاب در میان رهبران جهان گفت: کشورها اگر بخواهند از حق حاکمیت خود استفاده کنند باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی غیر متعهدترین کشور جهان است خاطر نشان کرد: این موضوع در شعار بنیادین انقلاب اسلامی که نه شرقی و نه غربی است، تبلور یافته است.

عضو مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان داشت: متن قانون اساسی و شعارهای قبل و بعد از انقلاب از این مفاهیم سرشار است.

وی گفت: خصوصیت دیگری که جمهوری اسلامی در این رابطه دارد، پشتوانه دینی است که این شعارها را از انحراف حفظ می‌کند.

حسینی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در عمل نیز پای این شعار استقلال ایستاده و این موضوع موجب خواهد شد که دیگر کشورها نیز امید و اتکا به نفس این رویارویی را به دست بیاورند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول