اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

تسریع در روند اجرایی سدهای سیستان‌وبلوچستان ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به اهمیت کشاورزی در استان، تسریع در روند اجرایی سدها در سیستان‌وبلوچستان ضروری است.

تسریع در روند اجرایی سدهای سیستان‌وبلوچستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، حاتم نارویی با اشاره به مزیت‌های تجاری شهرستان چابهار، توجه بیشتر به کشاورزی در این شهرستان را مورد تأکید قرار داد.

وی ضرورت تسریع در روند اجرایی سدهای کهیر و زیردان و بهره‌برداری هرچه سریع از این پروژه‌ها را به منظور تأمین آب شرب و کشاورزی چابهار مورد تأکید قرار داد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلات پیش روی سدهای کهیر و زیردان پیگیری شده است و سد زیردان هم به عنوان یک ضرورت برای حل مشکلات منطقه در مراحل پایانی خود به سر می‌برد.

نارویی توجه به طرح‌های آبخیزداری، افزایش تولید محصولات کشاورزی را ضروری خواند و بر استفاده حداکثری از ظرفیت کشاورزی منطقه برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تأکید کرد.

در این نشست معتمدین و سران طوایف شهرستان چابهار با قدردانی از خدمات دولت نهم و دهم در منطقه خواستار تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام این شهرستان شدند.

* آمریکا و ایادی استکباریش فکر تجاوز به خاک ایران را از سر بیرون کنند   

معتمدین و سران طوایف شهرستان کنارک با اشاره به تهدیدات و اقدامات آمریکا در پشت مرزهای استان گفتند: آمریکا و همدستان استکباریش فکر هرگونه تجاوز به خاک ایران را از سر بیرون کنند.

معتمدین و سران طوایف شهرستان کنارک در دیدار با استاندار سیستان‌وبلوچستان با تشریح خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب افزودند: مردم سیستان‌وبلوچستان قدردان خدمات مسئولان هستند و به عنوان سربازان انقلاب در صورت هرگونه اشتباه از سوی آمریکا و کشورهای استکباری نسبت به خاک ایران و تعدی به میهن اسلامی با مقابله قاطعانه طوایف و مردم مرزدار استان مواجه می‌شوند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان هم در این نشست برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ایران و ریاست سه ساله ایران بر این جنبش را از موفقیت‌های بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را نشانه اقتدار و قدرت بالای دیپلماسی ایران ذکر کرد.

حاتم نارویی برگزاری این اجلاس در فضایی آرام و امن را حاصل زحمات و هوشیاری همه مردم و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ذکر کرد و از همراهی مردم در برقراری امنیت تشکر کرد.

وی همچنین با تأکید بر مطالعه و احداث سد، بندهای خاکی و اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان، توجه مردم و مسئولان به افزایش توان تولید محصولات کشاورزی و توجه به اشتغال جوانان را خواستار شد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان در پایان تسریع در تکمیل بزرگراه کنارک بندرعباس، آبرسانی به شهرهای چابهار و کنارک، شتاب‌دهی در اجرای پروژه فاضلاب شهری، احداث دیوار ساحلی توجه به صید و صیادی و پرورش آبزیان را مورد تأکید قرار داد.

امام جمعه اهل سنت کنارک هم در این نشست برق‌رسانی به شهرها و روستاها، آسفالت جاده‌های روستایی، احداث سدها و دیگر پروژه‌های زیربنایی را از خدمات ماندگار دولت نهم و دهم در سطح استان ذکر کرد.

مولوی ملکی‌پور آسفالت معابر، استقرار ادارات دولتی در شهرستان، احیای گمرک کنارک و رسیدگی به مشکلات صیادان، بازگشایی مرزهای ساحلی و ایجاد بازارچه‌های مرزی، احداث فرودگاه مستقل، تأسیس دانشگاه‌ها و افزایش سهمیه دانشجو در دانشگاه‌های استان را خواستار شد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول