اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

بازدید سران کشورها از پیشرفت‌های ایران توطئه‌های غربی‌ها را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت شکست بزرگی دیگر در پرونده سیاسی آمریکا گفت: سران کشورهای عضو نم از نزدیک پیشرفت‌های ایران را دیدند و به دروغ‌‌های غربی‌ها پی بردند.

بازدید سران کشورها از پیشرفت‌های ایران توطئه‌های غربی‌ها را خنثی کرد

محمد کوثری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در اجلاس نم مطالبی در ارتباط با احیای جنبش عدم تعهد، گذر دنیا به دنیای بین‌الملل جدید، برقراری صلح و امنیت بین‌المللی و ابقای جنبش عدم تعهد در شکل‌دهی آینده جهان ایراد فرمودند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب توضیحاتی پیرامون این محورهای ارائه فرمودند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با فلسطین توصیه‌هایی را داشتند و فرمودند «یک همه‌پرسی در بین مردم فلسطین برگزار شود، چه آنهایی که در داخل فلسطین هستند و چه خارج از فلسطین هستند و در یک همه‌پرسی که بر آن نیز نظارت می‌شود، نتیجه آن را اعلام کنند.»

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با سازمان ملل بیان کرد: ساختار سازمان ملل را باید بررسی کرده و تغییر دهند و در زمینه صلح به این نکات توجه شود.

کوثری در ادامه تاکید کرد: امیدواریم جنبش عدم تعهد از این فرصتی که برای آن به‌ وجود آمده است در قالب وحدت بتواند کاری انجام دهد که به فضل خدا مسئله چند جانبه‌نگری به جهان را جا بیندازند و از نظام تک‌بعدی خارج کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: دنیای استکبار جنگ روانی بسیار شدیدی را راه انداخت و خواهان حضور نیافتن دبیرکل سازمان ملل متحد و سران کشورها در اجلاس نم بود و می‌خواست سطح برگزاری این اجلاس پایین بیاید و بتواند اینچنین مطرح کند که ایران منزوی شده است.

آشنایی سران کشورها با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران

وی تصریح کرد: ولی خیلی از ملت‌ها با آگاهی خود سبب شدند که رؤسای کشورشان به ایران بیایند و از نزدیک شاهد اقدامات صورت گرفته در ایران باشند و همانطور که مشاهده کردید، برخلاف انتظارات آمریکا و اسرائیل سران کشورها حضور پیدا کردند و با دیدن تهران و استان‌های دیگر، شاهد پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف بودند و از همه مهم‌تر با شهدای هسته‌ای ایران آشنا شده و خودروی بمب‌گذاری شده آنها را دیدند و با رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و دیگر مسئولان کشور دیدارهای دوجانبه داشتند.

کوثری در ارتباط با حضور رئیس سازمان ملل متحد در اجلاس نم بیان داشت: آمدن او بنابر خواسته مردم کشورش است چراکه اگر بان‌کی‌مون نمی‌آمد، مردم به او اعتراض می‌کردند و جایگاه خود را زیر سؤال می‌برد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مرسی در اجلاس نم عنوان کرد: در ارتباط با رئیس جمهور مصر در اجلاس دو مسئله دخیل است. نخست بحث خواسته مردم مصر است که آنها تمایل خود نسبت به حضور مرسی در تهران را نشان دادند. مسئله دوم نیز ریاست مصر در دوره قبل است.

وی در ادامه تشریح کرد: محمد مرسی رئیس جمهور مصر و رئیس پانزدهمین دوره از اجلاس جنبش عدم تعهد است و باید برای واگذاری ریاست سه ساله اجلاس غیرمتعهدها به رئیس جمهور ایران به تهران می‌آمد.

جایگاه دیپلماسی ایران در منطقه و جهان متعالی است

کوثری ضمن مطرح کردن شکست مجدد آمریکا اضافه کرد: آمریکا، انگلیس و اسرائیل گمان می‌کردند می‌توانند کاری کنند که این اجلاس اثرات کمتری داشته باشد اما هوشیاری سران کشورها سبب شد تا در نهایت متعالی بودن جایگاه دیپلماسی ایران در منطقه و جهان ثابت شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دستاوردها و بازتاب‌های بین‌المللی برگزاری اجلاس نم در ایران گفت: ایران توانمندی خود را نشان داد. مسئولان ما نشان دادند که با  ظرفیت بالای خود، می‌توانند این اجلاس بزرگ را به بهترین صورت ممکن برگزار کنند و امنیت مطلق را در ایران و تهران حاکم کنند. از طرفی دیگر نیز در ایام برگزاری اجلاس توجه دیپلماسی‌ کشورهای مختلف به ایران معطوف بود و از طرفی دیگر حضور سران، کارشناسان و ناظران شکستی دیگر به آمریکا تحمیل کرد.

دروغ‌های غربی‌ها برملا شد

وی در پایان خاطرنشان کرد: سران کشورهای عضو نم از نزدیک پیشرفت‌های ایران را دیدند و خود اینها می‌تواند خیلی از توطئه‌ها و دروغ‌های غربی‌ها را خنثی کند و نشان بدهد که ما در منطقه و جهان اثرگذار هستیم و ملت‌ها به دیدگاه‌های ما رسیده‌اند.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول