اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صدور بیانیه‌ای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل اعلام کرد

حادثه 17 شهریور مرام‌نامه تعهد ایرانیان به ایثار و شهادت‌طلبی است

خبرگزاری فارس: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای در آستانه 17 شهریور از این روز به عنوان یوم خونین و مرام‌نامه اصیل ایرانیان در پاسداری از ایثارگری و شهادت‌طلبی فرزندان برومند این سرزمین یاد کردند.

حادثه 17 شهریور مرام‌نامه تعهد ایرانیان به ایثار و شهادت‌طلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بیانیه که عصر امروز منتشر شد از یوم‌الله 17 شهریور به عنوان مقدس‌ترین حرکت در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی یاد شده و آمده است: با گذشت 34 سال از این حادثه غمناک و روز خونین کشور ایران شاهد آن هستیم که امروز این سرزمین و نظام اسلامی آن به واسطه خون شهیدان و مجاهدت مردم و تبعیت از ولایت فقیه در اوج عظمت و استواری قرار دارد و قرار نیست ذره‌ای از این اهداف عقب‌نشینی صورت بگیرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: 17 شهریور نقطه عطف مقاومت ملت ایران در برابر سلطه‌جویان جهانی است که عده‌ای سعی کردند عظمت و شکوه آن را عادی و حتی پایین‌تر از معمول نشان دهند در حالی که 17 شهریور و 15 خرداد از ایام سرنوشت‌ساز در تاریخ این کشور و سقوط نظام شاهنشاهی و برپایی انقلاب اسلامی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شاه خائن در 17 شهریور سال 57 بعد از تظاهرات‌های متعدد به ویژه روز عید فطر همان سال تصمیم گرفت 17 شهریور حکومت نظامی برقرار سازد اما مردم دلیر ایران بدون توجه به این اقدام نظام شاهنشاهی از اولین ساعات روز 17 شهریور در خیابان ژاله گرد هم آمدند اما با رگبار گلوله دژخیمان رژیم پهلوی روبه‌رو شدند و شهادت را با تمام زیبایی‌ها به جان خریدند و امام راحل نیز در همین ایام پیامی صادر کرد و با تسلیت این فاجعه اسفناک اعلام کردند که کاش خمینی نیز در بین شما بود.

به گزارش فارس، به همین مناسبت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اعلام کرد: ملت ایران در 17 شهریور با خون دادن خود در حقیقت درخت انقلاب را آبیاری کردند و در کمتر از شش ماه بعد از این حادثه این انقلاب به ثمر نشسته و امروز در سایه آن عزت و عظمت نصیب ملت ایران شده است.

حجت‌الاسلام ولی نظرپور افزود: در حالی سالگرد 17 شهریور را گرامی می‌داریم که نظام ما امروز در مسیر عزت‌آفرین خود به درختی تنومند تبدیل شده که نه تنها دشمن نمی‌تواند آن را به لرزه درآورد بلکه خود الگویی برای همه ملت‌ها شده است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: آیین گرامیداشت 17 شهریور در اردبیل فردا قبل از نماز جمعه برگزار می‌شود که امیدواریم در این مراسم همه مردم فهیم و ارزش‌مدار اردبیل بتوانند به مقام شامخ شهدای 17 شهریور عرض ارادت داشته باشند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول