اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری راه و شهرسازی مازندران خبر داد

اجرای عملیات پیچ‌بری به روش سیم الماس در محور کندوان

خبرگزاری فارس: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: برای نخستین بار در محورهای مازندران عملیات پیچ‌بری به روش سیم الماس اجرا شد.

اجرای عملیات پیچ‌بری به روش سیم الماس در محور کندوان

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، عباسعلی نجفی از اجرای عملیات پیچ‌بری به روش سیم الماس برای نخستین بار در محور مازندران( محور کندوان) با هدف افزایش ضریب ایمنی و تسهیل در امر تردد در سطح محورهای کوهستانی خبر داد.

مدیر راهداری راه و شهرسازی مازندران افزود: محور کندوان با قدمتی بالای 70 سال تنها راه ارتباطی غرب استان با پایتخت کشور بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت فعلی محور به گونه‌ای است که سطح سرویس جاده در ایام تعطیلات با توجه به حجم بسیار بالای ترافیک جوابگو نبوده، از این رو این اداره کل اقدامات گسترده‌ای را در زمینه ارتقاء و ایمن سازی محور مذکور در دست اجرا دارد.

نجفی به اجرای عملیات اجرایی پیچ بری به روش سیم الماس برای نخستین بار در سطح استان( محور کندوان) اشاره  کرد و بیان داشت: عملیات اجرایی جایگزین روش‌های قدیمی و پرهزینه از جمله روش انفجار و یا چکش هیدرولیکی شده چرا که روش‌های مذکور علاوه بر هزینه بالا خطرات بسیار زیادی از جمله خطر ناپایداری سنگ‌های حاصل از پیچ‌بری یا پرتاب سنگ و خراب شدن جسم راه و انسداد محور را به همراه داشته ولی عملیات اجرایی پیچ بری با استفاده از روش‌های سیم الماس علاوه بر این که تمامی  موارد اعلام شده را در بر نمی‌گیرد.

مدیر راهداری راه و شهرسازی مازندران به مزیت‌های این روش اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه، تقلیل در زمان اجرا و استفاده همزمان از محور در حین اجرای عملیات از جمله مزیت‌های این روش است.

نجفی با  اشاره به رویکرد اخیر دانش بنیان و برنامه محور در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به مثبت ارزیابی نمودن عملیات اجرایی این طرح،در آینده ای نزدیک شاهد چنین عملیاتی در سطح دیگر محورهای کوهستانی استان باشیم.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول