اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

ثبت‌نام از متقاضیان بیکار در طرح تعاونی مهر کشاورزی آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: ثبت‌نام از متقاضیان بیکار در طرح تعاونی مهر کشاورزی آغاز شد.

ثبت‌نام از متقاضیان بیکار در طرح تعاونی مهر کشاورزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، یونس فاتح در دیدار با سرپرست منطقه آزاد ارس، با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های کشاورزی مهر اظهار کرد: فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط بخش کشاورزی، روستاییان بیکار فاقد زمین یا کم زمین و افراد دارای تجربه و علاقه‌مند به کار کشاورزی که فاقد شغل هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام متقاضیان اشتغال بخش کشاورزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی TKM.MCLS.GOV.IR ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح را در مناطقی که مستعد سرمایه‌گذاری باشند اجرا خواهیم کرد، افزود: این طرح را در مناطقی که استعداد طبیعی از جمله آب کافی و عدم وجود موانع برای واگذاری اراضی است اجرا خواهیم کرد و بهره‌مندی از حاشیه رودخانه ارس برای ایجاد تولید مولد از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

90 درصد مردم جلفا در تعاونی‌ها عضو هستند

وی با اشاره به مشارکت خوب مردم جلفا برای عضویت در تعاونی‌های مرزنشینان اظهار کرد: 90 درصد مردم این شهرستان مرزی در این تعاونی‌ها عضویت دارند که در نوع خود کم نظیر بوده و در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

فاتح مزیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصاد و گردشگری منطقه آزاد ارس را توانمندی بزرگ برای ایجاد اشتغال و تحول اقتصاد استان دانست و افزود: وجود فازهای صنعتی با امکانات و امتیاز عالی جهت سرمایه‌گذاری و وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار و وجود ژئوپارک ارس به‌عنوان دومین ژئوپارک خاورمیانه با خصوصیات زمین‌شناسی منحصربه‌فرد با ظرفیت ایجاد شغل 4 هزار نفری می‌تواند این منطقه را به‌عنوان برند اشتغالزایی و اقتصادی کشور تبدیل کند.

وی همچنین از ایجاد بانک توسعه تعاون در منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: این بانک با همکاری منطقه آزاد ارس در جلفا مستقر می‌شود که مهم‌ترین هدف آن اعطای وام 30 تا50  میلیون ریالی به متقاضیان واجد شرایط برای توسعه مشاغل خانگی خواهد بود.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول