اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در جمع دانشجویان استان قم ـ1

نگاه به مسائل کشور واقع‌بینانه باشد / فشار تورم روی قشر ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم بیشترین فشار را به قشر ضعیف جامعه می‌آورد گفت: نگاه به مسائل کشور باید واقع‌بینانه باشد و باید مشکلات کشور را مشاهده کنیم و در زمینه برطرف کردن آنها گام برداریم.

نگاه به مسائل کشور واقع‌بینانه باشد / فشار تورم روی قشر ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان قم با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی در کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد نقصی در ارتباط بین دانشگاه و تولید داریم به همین دلیل نابسامانی در تحقیقات به وجود می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: زمانی برای حل این مسئله دفتر ارتباطی با صنعت در دانشگاه به وجود آمد و دفتر ارتباط با دانشگاه در صنایع شکل گرفت که بازتاب زیادی نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط وسیعی بین صنعت و تولید وجود دارد گفت: در اکثر کشورهای توسعه یافته در کنار دانشگاه‌ها کانون و مؤسسات تولیدی تشکیل شده و نیروهای نخبه از دانشگاه‌ها جذب این مکان می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: شاید نیاز باشد نگاه حمایتی به مؤسسات به وجود آید تا بتوانند به عنوان واسطه با دانشگاه ایفای نقش کنند و با مشاهده مشکلات صنعت در صدد برطرف کردن آنها برآیند.

لاریجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی درباره مسائل بین‌المللی باید واقع‌بین بود گفت: اکنون نیروهای موذی بین‌المللی فشارهایشان را به ایران افزودند که مقداری از این فشارها به دلیل بیداری اسلامی است و برخی دیگر ممکن است به بهانه برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران باشد.

وی ادامه داد: قدرت‌های بزرگ به خودی خود شرایط را تعدیل نمی‌کنند مگر مجبور شوند و موضع خود را در فلسطین جز با فشار و استراتژی مدون تغییر نمی‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: درباره کشورهای اسلامی شرایط همین طور است بنابراین باید حرکت استقامت و بیداری همچنان ادامه پیدا کند تا کشورها بتوانند جایگاه خود را در صحنه بین‌المللی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه نگاه به مسائل کشور باید واقع‌بینانه باشد گفت: باید مشکلات کشور را مشاهده کنیم و در زمینه برطرف کردن آنها گام برداریم.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در کشور از نظر اقتصادی اشکالاتی وجود دارد و در چند ماه اخیر که مجلس نهم شروع به کار کرد با یک سری از مشکلات مواجه شدیم.

وی تورم را یکی از مشکلات کنونی ذکر کرد و افزود: تورم بیشترین فشار را به طبقات ضعیف وارد می‌کند که ریشه در نقدینگی زیاد دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر این نقدینگی به سمت تولید رود می‌تواند اشتغال ایجاد کند ولی اگر تولید رکود داشته باشد و نقدینگی به هر سمتی مانند مسکن برود مشکلات و آسیب‌هایی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: باید با مشکلات موجود به صورت طبیبانه برخورد کرد و اگر مسائل اقتصادی را سیاسی کنند یا به مکان‌های دیگر واگذار کنند دردی علاج نمی‌شود.

لاریجانی تاکید کرد: اکنون ظرفیت‌های تولیدی کشور باید احیا شود و لازم است با حمایت بانک‌ها به تولید حداکثری برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله انتخابات گفت: قانون انتخابات را مجلس تصویب کرده و چیزی که در مجلس پیگیری می‌شود تغییر مجری انتخابات نیست بلکه تکمیل کار است تا ساز و کار انتخابات دقیق‌تر و سازمان‌یافته‌تر باشد.

وی با بیان اینکه باید به مشکلات استان با دقت توجه کرد گفت: مشکل عمده استان سرمایه‌گذاری برای کار است تا وضع اشتغال منظم شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول