اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر رشت:

حضور یک وزیر گیلانی در کابینه دولت موجب توسعه استان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: حضور یک وزیر گیلانی در کابینه دولت موجب ارتقای توسعه استان می‌شود.

حضور یک وزیر گیلانی در کابینه دولت موجب توسعه استان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود مباحی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به نشست این شورا با نمایندگان مجلس، تعامل بین نمایندگان مردم در سطح ملی و محلی را مهم دانست.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در سطح کلان و اعضای شورای شهر نمایندگان مردم در سطح خرد هستند، افزود: هر دو باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند.

این مسئول بسیاری از طرح‌های عمرانی کلان را نیازمند همت نمایندگان دانست و تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند مجوزهای لازم و اعتبارات دولتی آن را مطالبه کنند.

وی از نمایندگان خواست در هر فصل نشست مشترکی داشته باشند تا مشکلات رشت با جزییات بیشتری مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

مباحی ابراز کرد: امیدواریم با تلاش نمایندگان استان شاهد حضور وزیران گیلانی در کابینه دولت جدید باشیم تا تلاش بیشتری برای ارتقای توسعه استان صورت گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با ابراز خرسندی از تعامل نمایندگان ملی و محلی گفت: در مدت یک دوره فعالیت نمایندگان ارتباطات هدفمند نبود و در دیدارهای محدود نیز به کلی‌گویی از مشکلات بسنده می‌شود و خروجی‌های ملموسی نیز در بر ندارد.

محمدحسن عاقل‌منش با اشاره به کلانشهر شدن رشت در سال گذشته اذعان کرد: این موضوع توقع مردم را از مدیران شهری افزایش داد اما سال گذشته شهرداری رشت یک ریال بابت کلانشهر شدن از اعتبارات دولتی دریافت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه قطار شهری با وجود مصوب شدن، هنوز دریافت نشده است، خاطرنشان کرد: عملیات این پروژه به دلیل عدم تصویب طرح جامع ترافیک متوقف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با برشمردن مشکلات زیست‌محیطی رشت از جمله آلودگی رودخانه‌های این شهر یادآور شد: ما زمانی می‌توانیم نوید رودخانه‌های پاک را به مردم دهیم که فاضلاب صنعتی رشت به طور کامل راه‌اندازی شود در حالی که با وجود دریافت اعتبارات بانک جهانی تنها 20 درصد آن آماده شده است.

وی درباره بی‌توجهی نسبت به زیرساخت‌های شهری در پروژه مسکن مهر بیان کرد: حجم مطالبات مردم در این پروژه زیاد است و نمایندگان باید پاسخگوی مردم باشند.

عاقل‌منش انباشت زباله در جنگل‌های سراوان را نیز از دیگر مشکلات اساسی شهر خواند و ابراز امیدواری کرد با راه‌اندازی زباله سوز در منطقه لاکان رشت اندکی از این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول