اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

راهکار عملی و قانونی برای تأمین رفاه مرزنشینان ارائه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرزی هیرمند گفت: مرز در استان ما فرصت قلمداد می‌شود باید راهکار عملی و قانونی برای تأمین رفاه مرزنشینان ارائه شود.

راهکار عملی و قانونی برای تأمین رفاه مرزنشینان ارائه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، محمد گمرکی‌زاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید استاندار سیستان‌وبلوچستان از هیرمند اظهار داشت: ایجاد تعامل دو سویه بین ایران و افغانستان با توجه به خشکسالی‌های اخیر در رفع مشکلات منطقه ثمربخش است.

وی بر ساماندهی فعالیت بازارچه‌های مرزی سیستان‌وبلوچستان با هدف مبارزه با قاچاق کالا و مقابله با تحریم و گرانی تأکید کرد.

فرماندار هیرمند افزود: یکی از شروط انسداد مرز، فعالیت بدون تشریفات بازارچه‌های مرزی است که متأسفانه این مهم در مورد بازارچه مرزی هیرمند اعمال نمی‌شود.

گمرکی‌زاده وجود افراد مشکوک تابعه و فاقد شناسنامه و مدارک هویتی را از مشکلات منطقه عنوان کرد و بیان داشت: این مشکل نباید به تهدید در منطقه تبدیل شود.

*آنچه مشکلات سیستان را زیاد کرده طبیعت است

امام جمعه زابل نیز در این بازدید اظهار داشت: استاندار با ورود خود به زابل و این سرزمین موجب افزایش خدمات و برکات زیادی برای منطقه خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی به تشریح ظرفیت‌های منطقه اشاره کرد و گفت: سیستان، سرزمین صلابت، صبوری، تلاش و مقاومت با قابلیت‌های آشکار و نهان و مرزدار و امانتدار خوبی برای مملکت ایران با پیشینه غنای فرهنگی دیرینه و بزرگ است.

وی ادامه داد: شرایط اقلیمی سیستان از نظر آب و هوا و خاک و... می‌طلبد برای مبارزه با مشکلات و رفع دشواری‌ها از روش‌های جدید و فنی در همه قسمت‌ها از جمله آب و خاک و مراتع و اراضی استفاده شود و به طور علمی کار شود.

امام جمعه زابل گفت: باید برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح برای آبادانی این سرزمین داشته باشیم.

طباطبایی افزود: سیستان سرزمین پاکی است و آنچه بر مشکلات آن افزوده، طبیعت است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول