اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نشست خبری مطرح کرد

نمایش خلق حماسه‎های جدید در ‌جشنواره بین‎المللی تجسمی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در نوزدهمین جشنواره بین‎المللی هنرهای تجسمی جوانان، خلق حماسه‎های جدید هنری به چشم می‎خورد و این مهم تولدی دیگر در عرصه فرهنگی هنری گلستان محسوب می‎شود.

نمایش خلق حماسه‎های جدید در ‌جشنواره بین‎المللی تجسمی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان غلامرضا منتظری عصر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: جشنواره بین‎المللی تجسمی جوانان 19 سال پیش، چشم به جهان گشود و از همان دوران کودکی سفر را دوست داشت و دیار به دیار سفر کرد تا اینکه در سن 15 سالگی به سن بلوغ رسید و در گلستان سکنی گزید و اکنون در گذر پنج سال پیاپی، این افتخار نصیب گلستان شده تا نوزدهمین میزبانی را به تماشا بنشینیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی از حالت انحصاری در مرکز استان خارج شده است یادآور شد: تلاش کردیم تا این برنامه‎‎ها در دل مردم نفوذ پیدا کرده و بر همین اساس برنامه ورک‎شاپ در شهرستان‎های گرگان و گنبد کاووس به اجرا درمی‎آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: هنرمندان می‎توانند با اتکا به شجاعت و قابلیت خود در این جشنواره آثار شایسته و هم‎طراز با ایران اسلامی را رقم بزنند که این نبوغ و استعداد بار دیگر در گلستان به نمایش درمی‎آید.

منتظری با تاکید بر اینکه شاهد اصل عدالت‎محوری به توزیع عادلانه فرصت‎های فرهنگی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی استان‎ها هستیم یادآور شد: توجه به این امر مهم جای بسی تشکر و قدردانی را دارد و امیدواریم استمرار این حرکت بزرگ فرهنگی، شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای جوانان را رقم بزند.

وی متذکر شد: افزایش طراز فرهنگی ایران اسلامی مستلزم رشد و همسویی سایر استان‎هاست و تجلی این مهم نقش تاثیرگذاری را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه جوانان نقش‎آفرینان اصلی در این جشنواره محسوب می‎شوند ابراز داشت: نوزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با تفاوت معناداری در گلستان آغاز شده است که امیدواریم این مهم بسترساز درخشش‌های بسیاری باشد.

منتظری گفت: در این جشنواره هنرمندان 19 کشور دنیا گردهم آمده و شامل 130 هنرمند زن و 154 هنرمند مرد هستند و اکثر هنرمندان نیز در گروه‎های سنی 16 تا 25 قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان در 9 رشته هنری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت متذکر شد: دو کارگاه عکاسی و طراحی نیز در فضای خارج از تالار پیش‎بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری کارگاه‎های تخصصی در این جشنواره خبر داد و بیان داشت: رونمایی از تعدادی آثار هنری، حضور در بافت تاریخی شهر گرگان، روستای زیارت، بافت قدیمی ترکمن صحرا از جمله برنامه‎های جشنواره بین‎المللی تجسمی است.

منتظری همچنین از برگزاری دو کارگاه نقاشی خیابانی با محوریت جوان و بیداری اسلامی و عفاف و حجاب در گرگان خبر داد.

‌نوزدهمین جشنواره بین‎المللی تجسمی جوانان با حضور 350 هنرمند از 19 کشور جهان در 9 رشته فرهنگی هنری از 14 لغایت 17 شهریور ماه در گلستان ادامه دارد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول