اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

سد سرابی تویسرکان آبگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: تا پایان سال جاری آبگیری سد سرابی شهرستان تویسرکان در قالب طرح "مهر ماندگار" انجام می‌شود.

سد سرابی تویسرکان آبگیری می‌شود

حسن رضانیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه ساخت سد سرابی از سال 82 به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی و جلوگیری از بروز سیلاب‌ها آغاز شده است، اظهار داشت: این سد با حجم مخزن 9.5 میلیون مترمکعب و ظرفیت تنظیم 11.5 میلیون مترمکعب منبعی بسیار ارزشی برای ذخیره و تزریق آب شهرستان به شمار می‌رود.   

وی تصریح کرد: سد سرابی از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی در ارتفاع 79 متر و طول تاج 287 متر است که ظرفیت ذخیره 7 میلیون متر مکعب از این مخزن صرف بخش شرب خواهد شد.

فرماندار شهرستان تویسرکان در پاسخ به این سئوال که شنیده می‌شود سد سرابی از طرح مهر ماندگار خارج شده است، تأکید کرد: پروژه سد سرابی تویسرکان همچنان در فهرست "مهر ماندگار" قرار دارد و خروج سد از طرح کشوری مهر ‌ماندگار شایعه‌ای بیش نیست و هم‌اکنون روند اجرایی سد‌ سرابی با همت و رایزنی‌های مسئولان از فرآیند خوبی برخوردار است.

وی افزود: مهمترین عامل تأخیر در بهره‌برداری از سد سرابی مشکلات مالی بوده است که این مهم امسال به عنوان یکی از طرح‌های کلان مهر ماندگار تأمین مالی می‌شود.

رضانیا از بهره‌برداری سد سرابی تویسرکان تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: سد سرابی به عنوان یکی از طرح‌های‌ "مهر ماندگار" در کشور، تأمین اعتبار شده و تا پایان سال جاری در راستای استفاده بهینه و تأمین آب در بخش‌های آشامیدنی و کشاورزی شهرستان، آبگیری و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قطعی آب شرب در اوایل ماه جاری بر اثر قصور و کوتاهی دستگاه‌های عامل نبوده بلکه به علت کمبود و افت شدید سفره‌های زیرزمینی رخ ‌داد، که با مدیریت خوب همه عوامل دستگاه‌های مربوطه و صبوری مردم فهیم شهرستان مشکل برطرف شد.

رضانیا با تأکید بر رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان در استفاده آب شرب، افزود: اجاره چاه آب از بخش خصوصی، حفر چاه‌های جدید و اصلاح کاربردی آبیاری کشاورزی از برنامه‌های کوتاه‌مدت برای تأمین و بهینه‌سازی آب آشامیدنی و سرفصل کاری و برنامه شهرستان است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه اقدامات اولیه برنامه‌های کوتاه‌مدت در خصوص ایجاد منابع آب ‌آشامیدنی انجام شده است، تصریح کرد: در نشست‌های مکرر و بررسی‌های کارشناسانه تلاش داریم در خصوص آب شرب مشکل نداشته باشیم.

رضانیا در پایان سخنان خود با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 52 طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی هفته دولت در شهرستان تویسرکان، گفت: تمامی طرح‌های زیرساختی و کلان شهرستان نظیر تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، بیمارستان قائم و... در اولویت برنامه‌های اجرایی و در چارچوب برنامه‌ریزی کارشناسی شده در حال پیگیری هستند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول