اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم به فارس خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه میان 3 وزارتخانه‌ برای اعزام 80 رایزن سیار به کشورهای دنیا

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور دانشجویان کشور از انعقاد تفاهم‌نامه میان سه وزارتخانه علوم، بهداشت و درمان و امور خارجه برای اعزام 80 رایزن سیار به کشورهای دنیا خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه میان 3 وزارتخانه‌ برای اعزام 80 رایزن سیار به کشورهای دنیا

 محمود ملاباشی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد با تشریح این تفاهم‌نامه اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک این تفاهم نامه میان این سه وزارتخانه منعقد می‌شود و در این راستا این 80 نفر که رایزنان علمی ایران تلقی می‌شوند به 80 کشور دنیا به صورت سیار اعزام شده و نخستین رایزن نیز در کشور آلمان مستقر می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر 9 رایزن ثابت داریم که البته تا دو ماه دیگر قرار است دهمین رایزن ثابت ایران در کشور چین مستقر شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در مورد افزایش بودجه صندوق رفاه گفت: فعلا برای سال جاری با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، بعید می‌دانیم بودجه صندوق رفاه افزایش یابد؛ البته انتظار داریم که همین بودجه‌ای که تصویب شده محقق شود چراکه همین مقدار بودجه هم بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

ملاباشی در ادامه در پاسخ به اینکه چه مدارکی مورد تایید وزارت علوم است، گفت: همه مدارک دانشجویان را تایید می‌کنیم، ما برای ارزشیابی‌ها سخت نمی‌گیریم ولی در هر حال باید همانند دیگر دانشگاه‌های دنیا مدارک را ارزشیابی کنیم تا به نسبت سطح علمی کشور آن‌ها را بسنجیم.

وی با بیان اینکه مرز علمی کشور باید صیانت شود، تصریح‌ کرد: از ژانویه 2013 رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا شکل جدید و نسبتا پایدار و ثابت خود را پیدا می‌کند، ما نیز در اعتبار سنجی که اعلام می‌کنیم بیش از 200 دانشگاه دنیا را معتبر می‌دانیم.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه ما با توجه به رشد علمی کشور از این مرزها باید صیانت کنیم، یادآور شد: در حال حاضر برای ارزشیابی‌ها، شورای ارزشیابی نخبگان کشور را داریم که 20 نفر از نخبگان علمی کشور در آن بوده و بنده نیز مجری مصوبات هستم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول