اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک انصار:

مطالبات معوق بانک انصار فقط 4 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بانک انصار گفت: مطالبات معوق بانک انصار، تنها چهار درصد است، در حالی که سیستم بانکی کشور نزدیک به 14درصد مطالبات معوقه دارد.

مطالبات معوق بانک انصار فقط 4 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت ابراهیمی ظهر امروز در نشستی خبری در محل سرپرستی شعب بانک انصار در خراسان رضوی اظهار کرد: بانک انصار در سراسر کشور نزدیک به 700 شعبه و باجه مستقل دارد و نزدیک به نه میلیون و 300 هزار حساب فعال نیز در این بانک ثبت شده است.

مدیرعامل بانک انصار ادامه داد: نزدیک به 10درصد کل جمعیت کشور، مشتری بانک انصار هستند که تقریبا این رقم نزدیک به 7 میلیون و 600 هزار نفر را شامل می‌شود.

ابراهیمی گفت: سپرده‌های بانک انصار عمدتا مردمی است و باید با افتخار اعلام کنیم که در سال گذشته در قالب تسهیلات ارائه شده، موفق شدیم 600 هزار گره را از مشکلات اقتصادی مردم باز کنیم.

وی افزود: بانک انصار تمام منابع قرض‌الحسنه‌ای را که در اختیار دارد، در قالب تسهیلات به مردم واگذار می‌کند، زیرا اساساً اعتقاد مجموعه انصار این است که باید از تمامی امکانات موجود برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کنیم.

مدیرعامل بانک انصار یادآور شد: رقم کل قرض‌الحسنه‌ای عامی که در اختیار بانک انصار است و به مردم واگذار کرده‌ایم، هفت هزار میلیارد ریال است.

ابراهیمی با اشاره به عملکرد مثبت بانک انصار در میان سیستم بانکی کشور عنوان کرد: بانک انصار رتبه اول را در سیستم بانکداری دولتی و خصوصی در اختیار دارد و باید اعلام کنیم که مطالبات معوق بانک انصار، تنها چهار درصد است، در حالی که این رقم در کل سیستم بانکی کشور، نزدیک به 18درصد است و حتی در بعضی از بانک‌ها، تا 30 و 40 درصد نیز مطالبات معوقه وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه شدن بانکداری اسلامی بیان کرد:  بعضی از موسسات مالی و اعتباری و همچنین بانک‌ها، در راستای بانکداری بدون ربا اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده‌اند، اما در یک جمع‌بندی کلی باید عنوان کرد که این روند اسلامی شدن، با سرعت پائینی انجام می‌شود.

ابراهیمی گفت: یکی از مسائلی که باید نهادینه شود این است که در صورت اجرای بانکداری اسلامی، میزان ریسک به حداقل می‌رسد.

مدیرعامل بانک انصار با اشاره به ادغام موسسات مالی و اعتباری با یکدیگر تصریح کرد: اگر فلسفه و اصول ادغام رعایت شود، باید عنوان کرد که این اقدام بسیار مثبت است، زیرا به هر حال نیازمند این هستیم که پول رایج در کشور و همچنین نقدینگی، به درستی ساماندهی شود و یکی از اقدامات در این راستا می‌تواند ساماندهی موسسات مالی و اعتباری باشد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول