اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن کشور:

45 هزار تن مصالح ساختمانی برای اسکان دائمی زلزله‌زدگان آذربایجان نیاز است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای اسکان دائمی زلزله‌زدگان آذربایجان به 45 هزار تن مصالح ساختمانی نیاز است که همگی خریداری یا قراردادهای لازم منعقد شده و تامین آنها برای ارسال به مناطق در حال انجام است.

45 هزار تن مصالح ساختمانی برای اسکان دائمی زلزله‌زدگان آذربایجان نیاز است

 علیرضا تابش امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: برای تحقق وعده اسکان دائم زلزله‌زدگان در دو ماه آینده همت و ورود مردم به این امر ضروری است.

وی افزود: ساز و کار لازم از طرف دولت در کوتاه‌ترین زمان تعریف شده و برای عملیاتی شدن این ساز و کارها باید خود مردم به موضوع ساخت و ساز و اسکان دائمی زلزله‌زدگان ورود کنند.

تابش افزود: مردم می‌توانند خود اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کنند یا نفرات مورد اعتماد را برای تسریع در این امر مشارکت دهند.

وی با اشاره به نیاز مصالح ساختمانی برای اسکان دائم گفت: نیاز به 45 هزار تن فولاد، سیمان، آجر و سایر مصالح برای اجرای عملیات اسکان دائم و ساخت واحدهای تخریب شده لازم است که همگی یا خریداری شده یا قراردادهای لازم منعقد شده و تامین آنها برای ارسال به مناطق در حال انجام است.

تابش از استقرار ستاد معین استان اصفهان، تهران و خراسان در شهرهای زلزله‌زده خبر داد و گفت: ستاد معین استان‌های آذربایجان‌غربی، همدان، زنجان، مازندران، گلستان، کردستان و اردبیل نیز در روستاها برای تسریع در امر ساخت و ساز مستقر شده‌اند.

رئیس سازمان بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: در اثر زلزله هفته گذشته در آذربایجان‌شرقی 9 هزار واحد مسکونی صد درصد تخریب شده‌اند.

تابش اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌هایی که صورت گرفته از 17 هزار واحد تخریب شده 9 هزار به صورت صد درصد تخریب شده است که این تعداد به هیچ عنوان قابل سکونت نبوده و باید آواربرداری کامل آنها هرچه سریع‌تر صورت گیرد.

به نظر می‌رسد همت مردم که از ساعات ابتدایی این حادثه با سیل خروشان اقلام و موارد نیاز اولیه حادثه‌دیدگان از زلزله 6.2 ریشتری در آذربایجان‌شرقی همراه بود تا پایان اسکان دائمی آسیب‌دیدگان ضروری است.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول