اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دیواندره خبر داد

اختصاص 40 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی شهر دیواندره

خبرگزاری فارس: شهردار دیواندره از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی این شهر خبر داد.

اختصاص 40 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی شهر دیواندره

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مرتضی سنندجی در بین خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در دیواندره اظهار کرد: شهر دیواندره با بیش از 26 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای جدید و کم‌جمعیت استان بوده و از نظر زیرساخت‌های توسعه‌ای و امکانات و خدمات رفاهی و شهری در محدودیت قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا و به منظور ارتقای خدمات شهری طی دو سال اخیر با نگاه ویژه مسئولان استانی شاهد افزایش جهشی اعتبارات عمرانی این شهر بوده‌ایم.

شهردار دیواندره با اشاره به نگاه ویژه مسئولان استانی برای محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف استان، گفت: در سال‌جاری بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهر دیواندره اختصاص یافته است که این میزان اعتبار نسبت به سنوات گذشته از رشد چند برابری برخوردار بوده و تاکنون طرح‌های مختلفی نیز در همین راستا به بهره‌برداری رسیده است.

سنندجی افزود: اجرای 100 درصدی پروژه پارک ورودی شهر با 2 میلیارد ریال اعتبار، تکمیل 95 درصدی پرو‌ژه‌های مهار آب‌های سطحی شهر با 2 میلیارد ریال اعتبار و ایمن‌سازی خیابان جاده ساحلی با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال و پیشرفت 70 درصدی و تکمیل و زیباسازی مبادی ورودی و خروجی شهر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال از جمله فعالیت‌ها مالی گذشته بوده که بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان شهریور ماه ‌جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسند.

وی با بیان اینکه درآمدهای ماهانه شهرداری دیواندره حدود 120 میلیون تومان است که 90 میلیون تومان آن صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مخارج و هزینه‌های نگهداری اماکن و تجهیزات در حال حاضر شاهد تراز منفی هستیم.

به گفته شهردار دیواندره، در حال حاضر 104 نیروی شرکتی و 30 نیروی رسمی در بخش‌های مختلف شهرداری این شهر مشغول به فعالیت هستند.

سنندجی تصریح کرد: به دلیل کمبود درآمدها علی‌رغم نیاز به نیروهای کارآمد و تحصیل‌کرده در بخش‌‌های مختلف نمی‌توانیم نیروی جدیدی جذب کنیم.

وی افزود: با وجود این مشکلات در سال‌جاری فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه عمران شهری صورت گرفته و از ابتدای امسال تاکنون نیز 28 هزار مترمربع از سطح خیابان‌های شهر با بیش از 5 هزار تن آسفالت بهسازی و روکش شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجام 11 هزار مترمربع سنگ فرش معابر پیاده نیز از دیگر اقدامات شهرداری دیواندره طی دو ماه اخیر بوده است.

شهردار دیواندره در خصوص سرانه فضای سبز این شهر نیز اظهار داشت: هم‌اکنون سرانه فضای سبز در دیواندره 4.4 مترمربع بوده و بیش از 13.5 هکتار فضای سبز در این شهر وجود دارد.

سنندجی اضافه کرد: در صورت بهره‌برداری از پارک جنگلی 54 هکتاری این شهر سرانه فضای سبز دیواندره به بیش از 10 مترمربع افزایش می‌یابد.

وی افزود: در سال‌های گذشته شاهد امضای سند اجاره‌ای 32 ساله‌ای با منابع طبیعی در خصوص استفاده از این پارک جنگلی بودیم که بر اساس این سند اجاره شهرداری حق دایر کردن هیچگونه امکاناتی را ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل امضای این سند از سوی شهرداری همه طرح‌های توسعه‌ای و رفاهی شامل احداث رستوران، اماکن تفریحی و گردشگری و ایجاد فضای سبز در این پارک متوقف بوده و امیدواریم با مساعدت منابع طبیعی این مهم در آینده نزدیک برطرف شود.

به گفته وی، شهرداری دیواندره هر ساله بیش از 400 میلیون ریال برای نگهداری، مقابله با آتش‌سوزی و حوادث غیرمترقبه و سایر سوانح مرتبط با این پارک جنگلی هزینه می‌کند و این در حالی است که هیچگونه درآمدی برای شهرداری نداشته و این مکان 54 هکتاری هنوز برای شهروندان بدون استفاده مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دیواندره نیز در این جلسه مطبوعاتی از حمایت شورای اسلامی این شهر از فعالیت‌های صادقانه شهردار دیواندره خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سایه ایجاد تعامل و همکاری بیش از پیش شورا و شهردار این شهر زمینه رفع محرومیت‌ها و مشکلات مردم و ارتقای شاخص‌های عمرانی و خدمات شهری در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود.

عابد رستمی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و مساعدت دستگاه‌های اجرایی مختلف در این شهرستان و به ویژه منابع طبیعی شاهد ارتقای سهم سرانه فضای سبز مردم دیواندره از 4.4 متر به بیش از 10 مترمربع و ایجاد فضای سبز و اماکن تفریحی در پارک جنگلی 54 هکتاری دیواندره باشیم.

وی خاطر نشان کرد: طی دو سال اخیر شاهد توجه ویژه مسئولان ارشد استان برای اجرای طرح‌های عمرانی و خدمات شهری در دیواندره بوده‌ایم و امید است این مهم همچنان با نگاه ویژه و نظر مساعد آنان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول