اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان در مراسم معارفه‌اش مطرح کرد‌

اسب عدالت انسان را به مقصد می‌رساند/ «من» را «من» ‌نخواهید دید

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای عدالت مسئولان را به اهداف مد نظر می‌رساند گفت: سوار شدن مستقیم بر اسب عدالت انسان را به مقصد می‌رساند.

اسب عدالت انسان را به مقصد می‌رساند/ «من» را «من» ‌نخواهید دید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار گیلان با قدردانی از آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: تلاش می‌کنم در پست استانداری من بودن را بروز ندهم.

هاشم‌نیا نفس را به اسبی تشبیه کرد که در جهت مخالف سوار آن شده است و گفت: اسطوره عدالت را مستقیم سوار می‌شوم و این دو جاذبه و دافعه دارند.

استاندار گیلان با تاکید براینکه اسب عدالت را باید مستقیم سوار شد، خاطرنشان کرد: سوار شدن مستقیم بر اسب عدالت انسان را به مقصد می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنم به صورتی عمل کنم تا مایه روسفیدی موافقان و مخالفان خود شوم، ابراز کرد: تعهد می‌کنم تا پای جان در راه خدمت به مردم و جامعه تلاش کنم و اگر غیر از این باشد، فروع را انجام داده‌ام.

استاندار سابق گیلان نیز در مراسم مذکور مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران را برای رضای خداوند متعال و ائمه (ع) عنوان کرد و گفت: با اتحاد، انسجام و بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های استان، کشور و بین‌المللی در توسعه استان تلاش کردم.

مهدی سعادتی جمهوری اسلامی ایران را تاثیرگذارترین نظام در دنیا خواند و ابراز کرد: برگزاری اجلاس سران غیر متعهد در تهران شلیک تیر خلاص به دشمن بود.

وی برگزاری اجلاس نم در تهران را بزرگ‌ترین اتفاق سیاسی دنیا در مقطع کنونی دانست و بیان کرد: نام پر آوازه ایران از تهدیدها گذر کرده و ریاست کشورهای غیر متعهد به مدت 3 سال به ایران سپرده شده است.

سعادتی تلاش‌های انجام شده در گیلان را طبق برنامه افق چشم‌انداز 20 ساله و برنامه توسعه 5 ساله کشور ذکر کرد و یادآور شد: توسعه فرهنگی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری در استان آغاز شده است.

استاندار سابق گیلان استفاده از ظرفیت‌های استان را سبب تحولات اساسی در گیلان نامید و اذعان کرد: ستاد تسهیل صنعت به صورت استانی و شهرستانی در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به استمهال 180 میلیارد تومان بدهی 140 واحد صنعتی در گیلان،اظهار کرد: توسعه 327 واحد صنعتی استان در حال انجام است.

سعادتی از ساماندهی کارگروه کشاورزی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: امسال 180 میلیارد تومان به کشاورزی استان اختصاص یافته است.

استاندار سابق گیلان به انجام 2 هزار و 700 هکتار شبکه زهکشی آبیاری در استان اشاره کرد و گفت: سند خودکفایی برنج تهیه شده و به‌زودی توسط رئیس جمهور رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) به‌زودی در رشت افتتاح می‌شود، بیان کرد: واحدهای اقامتی و گردشگری گیلان به یک‌هزار و 66 واحد افزایش یافته است.

سعادتی اجرای سایت پشتیبانی نفت و گاز سردار جنگل در رودسر را مهم توصیف کرد و افزود: توسعه میدان مذکور دستاوردهای بسیاری برای گیلان دارد و در سال جاری برای آن ردیف بودجه تعیین شده است.

استاندار سابق گیلان با اشاره به ایجاد ستاد معین در وزارتخانه‌ها، خاطرنشان کرد: سال گذشته گیلان رتبه نخست اشتغال خانگی در کشور را کسب کرده است.

وی برگزاری همایش سرمایه‌گذاری بین‌المللی در 20 و 21 آبان ماه سال جاری در گیلان را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: ستاد پروژه‌های مهر ماندگار دولت با اجرای 38 طرح و اختصاص 17 هزار میلیارد تومان در گیلان در حال انجام است.

سعادتی از پیشرفت فیزیکی 74 درصدی پروژه راه‌‌آهن رشت ـ قزوین خبر داد و ابراز کرد: کارخانه نیروگاه زباله‌سوز سراوان فردا با حضور معاون رئیس جمهور کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول