اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان:

ایجاد روحیه تعاون موجب شکل‌گیری طرح مسکن مهر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: ایجاد روحیه تعاون موجب شکل‌گیری طرح مسکن مهر شد.

ایجاد روحیه تعاون موجب شکل‌گیری طرح مسکن مهر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد رحمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: تعاون یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار در زمینه‌های مختلف کشور است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان جایگاه تعاون را از چند منظر مورد توجه قرار داد، افزود: ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که ایدئولوژی و بینش ما اسلامی است و در نگرش مذهبی ما تعاون جایگاه ویژه‌ای دارد و اصل هم‌فکری و تعامل از بالاترین نکات در اصول مدیریتی جهان در حال حاضر است.

این مسئول تصریح کرد: تعاونی‌ها در کشور جایگاه مذهبی و اجرایی دارند و در قانون اساسی آمده است که 25 درصد اقتصاد ملی ما را تعاون باید تشکیل دهد.

وی گفت: لذا این امر وظیفه مسئولان و مردم است و باید به آن بپردازیم.

رحمانی ادامه داد: در زمینه تعاون یک نکته اساسی وجود دارد که توسعه و ترویج فرهنگ تعاونی و انجام دادن کار با مشارکت یکدیگر است که اصحاب رسانه باید به آن بپردازند.

وی افزود: اگر بخش تعاون در مسکن مهر مشارکت نداشت، این طرح به وجود نمی‌آمد و دولت نهم و دهم با یک اقدام جسورانه و انقلابی در قالب مسکن مهر که تمام زحمات آن را تعاونی‌های مهر برعهده گرفتند، تحول بزرگی در زمینه مسکن در کشور به وجود آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: اساس تشکیل تعاونی‌ها بر عهده مردم است و دولت در تعاونی‌ها حضور ندارد؛ دولت در واگذاری امور به مردم در تعاونی‌ها کاملاً موفق بوده است.

رحمانی افزود: هدف از تشکیل تعاونی‌ها ترویج فرهنگ کار دسته جمعی است که در این امر رویکرد ضعیفی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: رویکرد تعاون به نگرش مذهبی ما بر می‌گردد و به دنبال این نیستیم که ثروت و کار را در دست افراد خاص قرار دهیم، بلکه دنبال این هستیم که سرمایه‌ها و فرصت کار بین افراد جامعه به طور عادلانه تقسیم شود.

رحمانی افزود: اعتقاد داریم بلوک سرمایه‌داری با شکست مواجه شده است، زیرا اگر بلوک شرق را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که سرمایه‌داری غرب با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول