اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد خبر داد

تاسیس آزمایشگاه بیوتکنولوژی در منطقه 17

خبرگزاری فارس: دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی شاخه گیلان از تاسیس آزمایشگاه بیوتکنولوژی در این منطقه خبر داد.

تاسیس آزمایشگاه بیوتکنولوژی در منطقه 17

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا اقدامی عصر امروز به مناسبت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی  در جمع دانشگاهیان منطقه 17 اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آموزشی جهان و از مهم‌ترین دستاوردهای فرهنگی و آموزشی انقلاب اسلامی است.

وی، با بیان اینکه این دانشگاه در ابتدا با حمایت یک میلیون تومانی امام راحل تاسیس شد، افزود: اکنون این دانشگاه بیش از 400 واحد و مرکز آموزشی در سراسر کشور دارد.

این مسئول، به سه میلیون و 700 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد از بدو تاسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و 700 هزار دانشجو و 35 هزار عضو هیئت علمی در کشور است.

وی، تعداد 600 مدرسه و 114 آموزشکده سما را از دیگر دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی خواند و اذعان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن بیش از 50 مرکز تحقیقاتی و فناوری تاکنون بیش از 12 هزار طرح تحقیقی و پژوهشی به ایران و جهان ارائه داده است.

اقدامی، کسب مقام برتر دانشگاه آزاد اسلامی در امر اقامه نماز را از دیگر ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و ابراز کرد: کسب مقام‌های متنوع فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

وی، با اشاره به اینکه تاکنون یک سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 می‌گذرد، این منطقه را دارای 11 واحد و سه مرکز دانشگاهی معرفی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دارای یک واحد علوم تحقیقات و یک مرکز بین‌المللی در بندر انزلی است.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، از افزایش تعداد بالغ بر 4 هزار دانشجو در سال 90 در گیلان خبر داد و افزود: هم‌اکنون تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد با احتساب دانشجویان مراکز سما بالغ بر 49 هزار نفر است.

وی به بیش از 524 رشته شهر در منطقه اشاره کرد و گفت: حدود 200 رشته شهر از سال 90 تاکنون تاسیس شده است.

اقدامی، با قدردانی از تلاش‌های روسای دانشگاه‌ها، از افزایش جذب هیئت علمی و فضای عمرانی در منطقه 17 خبر داد و یادآور شد: سال گذشته بیش از 12 هزار متر مربع فضای دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و حدود 44 هزار متر مربع نیز در حال ساخت است.

وی، با اشاره به حمایت از تولید ملی، اذعان کرد: در این راستا مصرف چای و برنج خارجی در دانشگاه‌ها ممنوع شد و دانشگاه‌ها ملزم شدند چای مصرفی خود را از دانشگاه لاهیجان و برنج را از دانشگاه صومعه‌سرا تهیه کنند که در این راستا مشغول رایزنی با روسای این واحدها هستیم.

این مسئول، با اعلام آمادگی برای تاسیس یک آزمایشگاه بیوتکنولوژی در منطقه 17 تصریح کرد: توسعه واحد علوم تحقیقات و مرکز بین‌الملل در انزلی برای جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی از برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 17 است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول