اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تعاون خراسان‌رضوی:

بیش از 10 هزار تعاونی فعال در خراسان‌رضوی وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و امور اقتصادی اداره‌کل تعاون خراسان‌رضوی گفت: 10 هزار و 618 تعاونی فعال یا در دست اجرا در خراسان‌رضوی وجود دارد و 16.5 درصد تعاونی‌ها غیر فعال و راکد هستند.

بیش از 10 هزار تعاونی فعال در خراسان‌رضوی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید وطنی ظهر امروز در نشست خبری در اداره‌کل تعاون خراسان‌رضوی، اظهار کرد: مجموعه تعاونی‌ها بخشی از فعالیت‌های اقتصادی کشور هستند و تمام ما در اداره تعاون تلاش می‌کنیم تا این بخش را فعال نگه داریم.

معاون آموزشی و امور اقتصادی اداره‌کل تعاون خراسان‌رضوی افزود: تعاونی‌ها نقش فعال‌تر و سازگارتری را با اقتصاد مقاومتی دارند چون از خوداتکایی و اشتغال‌زایی که نیاز مبرم جامعه است، برخوردارند.

وطنی تاکید کرد: اقتصاد کشور از سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تشکیل شده که بخش‌های دولتی و خصوصی با حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولت می‌توانند فعالیت کنند در نتیجه در تقویت اقتصاد مقاومتی جایگاهی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بخش تعاون با کم‌ترین حمایت می‌تواند فعالیت خود را توسعه دهد و سبب اشتغال‌زایی شود.

معاون آموزشی و امور اقتصادی اداره‌کل تعاون خراسان‌رضوی در ارتباط با تعاونی‌های مالی و اعتباری افزود: ساماندهی تعاونی‌های اعتباری موجود از طرف بانک مرکزی صورت می‌گیرد و تعاونی‌هایی که از قبل وجود داشته‌اند با مشارکت واحدهای اقتصادی ایجاد شده‌اند.

وطنی یادآور شد: تعاونی‌های مالی و اعتباری در قالب 14 موسسه مالی و اعتباری ساماندهی شده‌اند و از طرف بانک مرکزی مجوز ثبت می‌گیرند.

مسئول تعاونی مسکن مهر خراسان‌رضوی در ارتباط با تعاونی‌های کم کار اظهار کرد: جلساتی با اتحادیه‌ها برگزار شد که در نهایت تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت تعاون و راه و شهرسازی به امضا رسید که در آن تصمیم گرفته شد تعاونی‌های کم کار تبدیل به قرارداد سه‌جانبه شوند.

اسماعیل سلطان‌خواه افزود: جلساتی از بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد که 2 هزار و 146 واحد مسکونی قرارداد سه‌جانبه‌اش منعقد شد که این سبب می‌شود مبلغ واقعی به عضو اعلام شود.

وی یادآور شد: چون مبلغی را دولت وام می‌دهد و بقیه باید توسط عضو تامین شود اداره‌کل تعاون در آخرین جلسه که با حضور وزیر راه بود با افزایش مبلغ وام در گلبهار و بینالود موافقت کرد که این وام تنها به تعاونی‌های فعال داده می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول