اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

دولت و دستگاه‌ها 300 میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند

خبرگزاری فارس: شهردار قم خواستار پیگیری طلب شهرداری قم از دولت شد و گفت: حدود 300 میلیارد تومان مبلغ بدهی دولت و دستگاه‌های دولتی به شهرداری قم است که 170 میلیارد تومان آن در بودجه در نظر گرفته شده هر چند هنوز وصول نشده است.

دولت و دستگاه‌ها 300 میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری در جلسه شورای اداری استان قم که پیش از ظهر امروز در استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان قم خدمت ماندگار به مردم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: در بعد مدیریت شهری، مهم‌ترین بحث تبدیل نهاد شهرداری از یک مجموعه تک بعدی به دستگاهی برای خدمت‌رسانی در همه زمینه‌هاست.

شهردار قم با تاکید بر انجام امور زیربنایی در قم خاطر نشان کرد: این امر یعنی تغییر و زیباسازی چهره قم در بیانات مقام معظم رهبری نیز وجود دارد.

وی از تصویب سند مدیریت شهری قم خبر داد و بیان داشت: تدوین سند راهبری فرهنگی شهر قم، تشکیل شوراهای مشورتی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران از دیگر اقداماتی است که طی سال گذشته و جاری در قم صورت گرفته است.

دلبری تصریح کرد: پروژه‌های ترافیکی قم شامل مونوریل، مترو، پل‌ها و بلوار پیامبر اعظم نیز با سه نوبت کار به سرعت در حال پیشرفت هستند.

شهردار قم با اشاره به مشکلاتی در خصوص تملک اراضی به منظور توسعه عمرانی قم افزود: در صورت بازگشایی پل‌ها و معابر جدید در کنار تکمیل مونوریل و متروی قم، استان ما تا 30 سال آینده از نظر مشکلات ترافیکی بیمه خواهد شد.

وی ضمن تشکر از استاندار و دیگر مسئولان عالی استان در خصوص حل مشکلات شهری ادامه داد: با حمایت‌های استاندار بحث کمیسیون ماده 5 مربوط به بلوار پیامبر اعظم تصویب شده و در بحث درآمد پایدار شهرداری نیز موفقیت‌هایی حاصل شده است.

دلبری خواستار پیگیری طلب شهرداری قم از دولت شد و افزود: حدود 300 میلیارد تومان مبلغ بدهی دولت و دستگاه‌های دولتی به شهرداری قم است که 170 میلیارد تومان آن در بودجه در نظر گرفته شده هر چند که هنوز وصول نشده است.

شهردار قم تصویب خط B مترو را یکی از اولویت‌های استان قم دانست و گفت: احیای بافت فرسوده یکی دیگر از اولویت‌ها به شمار می‌رود که با توجه به حوادث طبیعی، احداث سریع‌تر واحدهای مسکونی جدید ضروری است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول