اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان قم:

کتاب خاطرات آزادگان فرهنگی دهه فجر رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان قم گفت: کتاب خاطرات آزادگان فرهنگی استان پس از گردآوری و تدوین در دهه فجر امسال رونمایی خواهد شد.

کتاب خاطرات آزادگان فرهنگی دهه فجر رونمایی می‌شود

حیدر رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در ارتباط با فعالیت‌های این ستاد در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ستاد ما هر سال به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته جانباز، سالروز ورود آزادگان به کشور، هفته دفاع مقدس و مواردی از این قبیل اقدام به اجرای برنامه‌ها و مراسم‌های تجلیل از آزادگان و ایثارگران فرهنگی استان می‌کند.

مسئول امور تحصیلی فرزندان شهدا و فرزندان ایثارگران آموزش و پرورش قم در ادامه افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های این ستاد برگزاری اردو‌های زیارتی و تفریحی است که هر ساله با اعزام به مشهد مقدس و سایر مناطق کشور، سعی در ایجاد فضایی مناسب برای این عزیزان داریم.

رستمی پرداختن به امور تحصیلی فرزندان ایثارگران و شاهد استان را بسیار مهم خواند و گفت: علاوه بر برنامه‌های عمومی که ذکر شد، این ستاد به عنوان ستاد شاهد و ایثارگران استان قم در زمینه‌های خاص دیگری که عمده آن امور تحصیلی دانش‌آموزان خانواده‌های شاهد است، پیگیری‌های لازم را دارد.

وی افزود: در 21 مرکز آموزشی فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر زیرپوشش تحصیلی مناسب قرار گرفته و امکانات لازم در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

مسئول ستاد شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان قم در ادامه گفت: همچنین برای بزرگسالان ایثارگر که امکان تحصیل در مراکز روزانه را ندارند، در دو مرکز بزرگسالان شهید زین‌الدین و حضرت معصومه سلام‌الله علیها امکان ادامه تحصیل فراهم شده است.

وی افزود: در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های مختلفی داریم که از جمله آن برگزاری یادواره شهدای فرهنگی است و هر سال یادواره 960 شهید فرهنگی و دانش‌آموز را برگزار می‌کنیم.

مسئول امور تحصیلی فرزندان شهدا و ایثارگران آموزش و پرورش قم افزود: همچنین در طول سال بین 300 تا 400 مرتبه یادواره شهدا را در مدارس برگزار می‌کنیم و در این یادواره‌ها خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین می‌شود.

رستمی گفت: فعالیت‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شود می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ثبت و انتقال این فرهنگ عظیم به آیندگان مؤثر باشد.

وی در ارتباط با ثبت فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فراخوانی به ایثارگران و آزادگان فرهنگی استان قم داده شده که خاطرات خود را به صورت مکتوب ثبت کرده و به ستاد شاهد و ایثارگران استان قم تحویل دهند.

مسئول ستاد شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان قم در ادامه گفت: این خاطرات و دست نوشته‌ها جمع‌آوری شده و پس از ویراستاری و تنظیم به صورت یک کتاب مستقل به عنوان کتاب خاطرات آزادگان و ایثارگران فرهنگی استان به چاپ خواهد رسید.

وی افزود: سعی ما بر این است که این کتاب را تا ایام‌الله دهه مبارک فجر آماده کرده و در یکی از روزهای این دهه با حضور مسئولان استان از این کتاب رونمایی کنیم.

وی در ادامه در ارتباط با فرهنگ شهادت یادآور شد: علاوه بر این کتاب، ما کار فرهنگی دیگری هم در ارتباط با شهدای فرهنگی در دست اجرا داریم که امیدواریم بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

رستمی در ارتباط با آمار آزادگان فرهنگی استان قم اعلام کرد: آزادگان فرهنگی استان قم 78 نفر هستند که در مسئولیت‌های مختلف در آموزش و پرورش استان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول