اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرهیختگان شهرضایی در بیانیه‌ای خواستار شدند

شبکه استانی اصفهان از توهین به فرهنگ اصیل شهرضا دوری کند

خبرگزاری فارس: جمعی از فرهیختگان شهرضا طی بیانیه‌ای خواستار برخورد جدی با توهین کنندگان به فرهنگ اصیل شهرضایی در یکی از برنامه‌های شبکه استانی اصفهان شدند.

شبکه استانی اصفهان از توهین به فرهنگ اصیل شهرضا دوری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، به دنبال پخش برنامه‌ای در صبح روز 26 مردادماه سال جاری از شبکه استانی اصفهان و توهین شخصیت طنز این برنامه به فرهنگ اصیل شهرضا جمع زیادی از فرهیختگان شهرضا طی بیانیه‌ای خواستار برخورد جدی مدیران شبکه استانی اصفهان با این افراد شدند.

در این بیانیه که به همت جمع زیادی از اعضای انجمن‌های علمی، فرهنگی، ادبی و قرآنی شهرستان شهرضا خطاب به مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان اصفهان تهیه شده است با اشاره به جایگاه فاخر پایتخت فرهنگی ایران اسلامی در سطح جهان و لزوم توجه به فرهنگ‌های اصیل در سطح این استان، نمایش چنین برنامه‌هایی را از شبکه استانی اصفهان امری غیر قابل توجیه دانستند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) در زمینه شرط برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر آمده است: پیامبر رحمت و مهربانی تقوا را مهم‌ترین شرط برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر می‌دانند و مسائلی از قبیل لهجه و گویش هیچ جایگاهی در برتری افراد نسبت به یکدیگر ندارد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به خدمات علمی و فرهنگی نخبگان و مفاخر شهرضایی در زمینه‌های مختلف آمده است که در حال حاضر صدها پزشک برجسته و استاد والامقام و مدیر سطح اول از اهالی شهرضا در شهر اصفهان به خدمت رسانی مشغول هستند و هم‌چنین مفاخری همچون حکیم الهی‌قمشه‌ای (ره) و شهید همت همواره به عنوان شخصیت‌های برجسته استان اصفهان مایه افتخار و سربلندی شده‌اند.

لزوم توجه به تهیه برنامه‌های شاد و جذاب از دیگر مواردی است که به آن اشاره شده است و رعایت اخلاق اسلامی و حفظ شأن و مرتبه شبکه استانی اصفهان با دوری کردن از تمسخر فرهنگ‌های اصیل از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌رود که رعایت آن به مدیران و دست‌اندرکاران شبکه استانی اصفهان گوش‌زد شده است.

در پایان این بیانیه ضمن تاکید بر جایگاه فاخر و استثنایی شهرستان شهرضا در عرصه‌های مختلف علمی به عنوان یونانچه ایران، تاکید شده است که مدیران شبکه اصفهان ضمن برخورد جدی با تهیه‌کنندگان این برنامه بی‌مایه، زمینه معرفی نخبگان و مدیران برجسته شهرضایی را در راستای تبیین جایگاه این کهن دیار در سطح استان اصفهان مهیا کنند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول