اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد

فعالیت 150 هسته فرهنگی جوان در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون 150 هسته فرهنگی جوان در نقاط مختلف استان بوشهر تشکیل شده و مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 150 هسته فرهنگی جوان در بوشهر

حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: سازمان تبلیغات نهادی برخاسته از بطن انقلاب و به دستور رهبری معمار کبیر انقلاب در جهت ترویج تبلیغ اسلام تاسیس گردید.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات از ابتدای تاسیس چه در درون جامعه و چه در خارج از مرزهای کشور مبلغان خود را که دارای اندوخته‌های دینی و حوزوی بودند در اختیار جامعه هدف خود قرار داد تا با بهره‌گیری از پتانسیل بالای روحانیت در کنار فعالان فرهنگی و سازندگی حضور چشمگیری داشته باشند.

موسوی نیا با اشاره به سازماندهی انجمن‌های اسلامی بازار در استان بوشهر افزود: به منظور ساماندهی بازار و پیاده کردن احکام کسب و کار در سال 90 بحث ساماندهی انجمن‌های اسلامی بازار در استان بسیار پیشرفت داشت، که این یکی از ماموریت‌های تبلیغات بود.

وی بیان کرد: اما به یاری خدا تاکنون توانسته‌ایم 45 انجمن اسلامی بازار و کارخانجات در استان بوشهر تشکیل بدهیم و کارشناسانی را نیز جهت برنامه‌ریزی و اجرای خاستگاه‌های دین در بازار اعزام نماییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: 150 کانون فرهنگی تبلیغی در حیطه مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و روستاهای پرجمعیت استان تشکیل شده که از سوی سازمان تبلیغات برای فعال بودن و برنامه‌مند بودن سازماندهی، برنامه‌ریزی و حمایت مالی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر در سال 90 رتبه نخست فعالیت‌های قرآنی را در استان  کسب کرده است خاطر نشان کرد: طرح بوستان اندیشه جوان برای اوقات فراغت اجرا شد و 150 هسته فرهنگی نیز تشکیل گردیده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته با ارائه نشریات بوستان‌ها در سه مرحله مقام برتر کشوری را کسب کردیم و امسال نیز برای نخستین بار اردوی نخبگان اجرا خواهد شد.

موسوی‌نیا گفت: حمایت از محافل و فعالیت‌های قرآنی و تقویت خانه‌های قرآن در دستور کار این نهاد قرار دارد و طی سال‌ گذشته شاهد کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی و دینی در این نهاده بوده‌ایم و در راستای گسترش فرهنگ غنی قرآن و حمایت از مؤسسات قرآنی، تجهیزات آموزشی و نرم‌افزاری شامل رایانه، فکس، فایل، قفسه کتابخانه و دیگر امکانات نرم‌افزاری از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی استان در اختیار مؤسسات قرآنی وابسته به اداره تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حوزه هنری، خبرگزاری مهر، بنیاد دعبل، شوراها و هیات مذهبی، سوره و تبیان از مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات است خاطر نشان کرد: تبیان استان بوشهر یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین سایت‌های اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون 1100 هیئت مذهبی در استان دارای مجوز فعالیت هستند که با بهر‌ه‌گیری از سایت جامع شورای هیئت‌های مذهبی برنامه‌های یکپارچه و منظمی خواهند داشت.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول