اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم خبر داد

فروش 4 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای متروی قم

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال از محل انتشار و فروش اوراق مشارکت برای تامین منابع مالی مترو قم در نظر گرفته شده است.

فروش 4 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای متروی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن بختیاری امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر جایگاه شوراها در اداره شهر گفت: شورای شهر قم نسبت به دیگر شوراهای کشور دارای قابلیت و توانمندی بیشتری بوده که این امر به کمک انتخاب دقیق مردم صورت گرفته است.

وی افزود: شوراها نیز مانند دیگر نهادها دچار مشکل هستند که برخی از این مشکلات ناشی از عملکرد خود شوراها است.

بختیاری ادامه داد: سیاست‌زدگی و ورود مباحث و مسائل سیاسی به شوراها مهم‌ترین آفت در مسیر رشد و ارائه خدمات در این بخش بوده که در بعضی از شهرها شورا را دچار مشکل کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: فقدان آموزش‌های لازم برای اعضا که در برخی موارد فاقد تجربه و سابقه لازم در مباحث شهری هستند سبب اتلاف منابع و ایجاد مشکلات شهری در کشور شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که قوانین شوراها دارای محدودیت‌های بیشتری است، امیدواریم شورای اسلامی شهر قم با رفع موانع، مشکلات و مدیریت محلی در شهر به عنوان یک الگوی مناسب جایگاه اصلی خود را در اداره شهر پیدا کند.

بختیاری با اشاره به تأمین اعتبارات لازم در بهره‌برداری از پروژه مترو قم خاطرنشان کرد: تصویب مجوز انتشار و فروش اوراق مشارکت ویژه پروژه خط  A مترو شهر قم به منظور تامین منابع مالی مترو به میزان 4 هزار میلیارد ریال از جمله مصوبات شورای شهر قم در فروردین ماه سال 91، بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: رقم تخصیص یافته در یک دوره پنج ساله برای اجرای کامل پروژه‌های شورا 860 میلیارد تومان است که با توجه به نگاه مثبت در میزان کمک‌های دولتی تنها صد میلیارد تومان از این میزان از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود و مابقی را باید از منابعی همچون فروش اوراق‌ مشارکت تامین کرد.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر در بسیاری از مسائل شهری فاقد اختیارات لازم بوده و همین امر موجب ایجاد مشکلات روز افزونی برای آنها شده است که امید است با تشکیل شورای چهارم در سال آینده شوراهای شهر دارای اختیارات و توانمندی‌های لازم برای مدیریت شهری شوند.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول