اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد

‌توزیع 8.6 میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه شهری طی سال 90

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها‌ی کشور با بیان اینکه توزیع اوراق مشارکت ‌ابزاری نوین برای تأمین نیازهای مالی شهرداری‌هاست،گفت:‌ 8 هزار و 600 میلیارد تومان طی سال 90 در حوزه شهری و قطار‌ شهری توزیع شد.

‌توزیع 8.6 میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه شهری طی سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، نخستین گردهمایی یک روزه شهرداران استان اصفهان در شهر قمصر پایتخت گل و گلاب ایران شامگاه چهارشنبه به کار خود پایان داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این گردهمایی سال 91 را سال شکوفایی و به بار نشستن مأموریت‌های شهرداری دانست و اظهار داشت: با مدیریت دولت نهم و دهم شهرداری‌ها از فضای پیشرفت بالایی برخوردار شدند.

محسن کوشش‌تبار با تأکید بر بهره‌برداری از این پیشرفت‌ها در سال 91 و اعلام نتایج کار به مردم افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سه حوزه منابع مالی، انسانی و نرم‌افزاری اقدام به برگزاری سه همایش در سطح ملی کرده است.

وی حضور و شرکت استان اصفهان را در این سه همایش فعال و پویا دانست و گفت: این سازمان در حوزه مدیریت شهری نیز تلاش بر انجام برنامه‌های مفید و مثمرثمری دارد.

به گفته وی،سازمان شهرداری‌ها در حوزه منابع انسانی وضعیت از بهبود اضطراری گذر کرده و به بهبود اساسی و با برگزاری آزمون استخدامی در آینده‌ای نزدیک به آغاز اصلاح ساختاری رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی توسعه منابع انسانی در تبریز بر اساس سند توسعه منابع انسانی در شهر تبریز خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در حوزه منابع مالی نیز حرکت‌های مطلوبی را انجام داده است.

وی توزیع اوراق مشارکت را آستانه ورود شهرداری‌ها به ابزار نوین مالی در راستای تأمین نیازهای مالی آنها دانست و بیان داشت: در این خصوص 8 هزار و 600 میلیارد تومان در سال 90 در حوزه شهری و قطار‌ شهری توزیع شد.

کوشش‌تبار با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی حسابداری و بودجه شهرداری‌ها در استان سیستان و بلوچستان در حوزه منابع مالی یادآور شد: نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هم در تهران برگزار می‌شود.

وی همچنین از اجرای 100 طرح پایلوت بودجه‌ریزی در حوزه شهرداری‌ها خبر داد و افزود: بسیاری از شهرها نرم‌افزار بودجه‌ریزی را نصب کردند که نمونه بارز و پیشرو آن شهرداری شهرستان کاشان است.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌ها و اصلاح بسیاری از دستورالعمل‌های حوزه مالی گفت: استان اصفهان به‌ویژه شهرستان کاشان در این کارگاه‌ها حضور جدی و فعال داشته‌اند.

به گفته وی، در برنامه پنجم توسعه نسبت به برنامه چهارم احکام پشتیبانی‌کننده خوبی برای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌ویژه تحصیل درآمد از محل ماده 180 که تا قبل از آن هیچ حق و حقوقی از محل این ماده وجود نداشت، تدوین و دفاع شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به آیدی 36 میلیارد تومانی سازمان شهرداری‌ها از محل ماده 180 در سال گذشته اظهار داشت: تأمین زیرساخت‌ها برای شهرداری‌ها به‌ویژه شهرهای زیر 20 هزار نفر، بحث آمایش سرزمین و توازن منطقه‌ای از جمله فرصت‌هایی است که در برنامه پنجم ایجاد شده است.

کوشش‌تبار نگاه به شهرداری‌ها را به‌عنوان یک بنگاه عام‌المنفعه با دیدگاه اقتصادی عنوان کرد و گفت: عدم تکیه به منابع مالی دولتی و کسب درآمدهای پایدار از دیدگاه‌های اقتصادی به این بنگاه است.

به گفته وی اطمینان‌بخشی و جلب اعتماد سرمایه‌گذار در حوزه مدیریت شهری و معرفی مزیت نسبی شهرداری‌ها به آنها از راهکارهای کسب درآمد پایدار است.

وی اضافه کرد: به فعلیت رساندن سرمایه‌گذار بالقوه، ابتکار عمل و توانمندی شهرداری‌ها، رفتارسازی و فرهنگ‌سازی در شهرداری‌ها از دیگر راهکارهای تحصیل درآمد پایدار است.

کوشش‌تبار اظهار داشت: منابع انسانی در شهرداری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که رضایت شهروند ایرانی در دست شهرداری‌ها است.

شهردار قمصر نیز در این مراسم گفت: شناخت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تعامل میان شهرداران 103 شهر استان به‌ویژه شهرهای گردشگرپذیر پایتخت فرهنگی جهان اسلام و رونمایی از گلاب تهیه شده برای شستشوی خانه خدا از اهداف برگزاری نخستین گردهمایی شهرداران استان اصفهان است.

علی‌اصغر شقایقی افزود: بازدید شهرداران، مدیران و مسئولان استان اصفهان از شهر قمصر، تهیه و رونمایی گلاب شستشوی خانه خدا توسط گلابگیر نمونه این شهر، تهیه گلاب از بهترین نمونه رز گل جهان (گل محمدی) از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول