اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرمان خبر داد

احداث 5500 پارکینگ در کرمان

خبرگزاری فارس: شهردار کرمان گفت: شهرداری کرمان با همکاری بخش خصوصی 5 هزار و 500 واحد پارکینگ را در سطح این شهر احداث می‌کند.

احداث 5500 پارکینگ در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالقاسم سیف‌اللهی در آیین افتتاح پروژه ستاره کرمان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بافت قدیم شهر کرمان از مواردی است که از سال‌های گذشته مورد توجه شورای اسلامی و شهرداری کرمان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان سرمایه‌گذاری در بافت قدیم شهر را برای رونق‌بخشی و احیای این بافت دنبال می‌کردند، عنوان کرد: مکان احداث پارکینگ طبقاتی کرمان زمینی با ظرفیت پارک 120 خودرو با عنوان پارکینگ فتحعلیشاهی بود.

سیف‌اللهی افزود: در زمین احداث پارکینگ طبقاتی ستاره کرمان به علت بالابودن آب‌های زیر سطحی امکان پایین رفتن در درون زمین وجود نداشت و همچنین مجاورت با مسجد تاریخی جامع کرمان محدودیت ارتفاع ایجاد می‌کرد و در نتیجه این طرح در پنج طبقه اجرایی شد.

وی بیان داشت: پروژه ستاره کرمان شامل چهار طبقه پارکینگ و یک طبقه تجاری به عنوان نخستین پروژه مشارکتی بخش خصوصی و دولتی این شهر با همکاری و حمایت مدیران کرمان احداث شد.

سیف‌اللهی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری کرمان در سال 86 برابر با 43 میلیارد تومان بوده است، گفت: این رقم به 149 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است که با این بودجه نمی‌توان حرکت مطلوبی را در شهر انجام داد.

سیف‌اللهی تصویب اختصاص 10 درصد از بودجه برای پروژه‌های شهری توسط استاندار کرمان را حرکت مناسبی خواند و تصریح کرد: از این میزان پنج درصد به شهرداری کرمان اختصاص داده می‌شود، اما با این بودجه‌های دولتی هم نمی‌توان کاری انجام داد.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از منابع مردمی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی یکی از راهکارهای شهرداری کرمان اجرای پروژه‌ها بود، خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان در سال گذشته رتبه سوم جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را کسب کرد.

سیف‌اللهی افزود: سهم سالانه مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های شهرداری کرمان باید سه برابر بودجه این نهاد باشد تا شهر تکان بخورد که این امر با حمایت مدیران به ویژه استاندار کرمان محقق می‌شود.

وی از آغاز عملیات پروژه وکیل در کوچه سردار خیابان شریعتی کرمان با همکاری شهرداری و سرمایه‌گذار نخستین پارکینگ طبقاتی کرمان همزمان با افتتاح این پروژه خبر داد.

سیف‌اللهی بیان داشت: از میدان آزادی تا میدان شهدا کرمان امکان پارک 300 خودرو وجود دارد، اما در پارکینگ طبقاتی کرمان پارک 600 خودرو امکان‌پذیر است.

وی ابراز داشت: پیش‌بینی شهرداری در حوزه‌های معاونت ترافیک اقتصادی و برنامه‌ریزی این است که با همکاری بخش خصوصی 5 هزار و 500 واحد پارکینگ را در شهر کرمان احداث کند.

شهردار کرمان از آغاز ساخت تعدادی از پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در این شهر خبر داد و افزود: عملیات احداث 5 هزار و 500 پارکینگ در شهر کرمان تا پایان این دوره فعالیت شورای اسلامی شهر آغاز می‌شود و در بازه زمانی مناسبی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول