اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد

اجرای طرح احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی در قم

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای طرح احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی در قم خبر داد.

اجرای طرح احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی در قم

مسیح‌الله معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در زمینه پارکینگ‌سازی سطح شهر در معاونت حمل و نقل اظهار کرد: نقاط مورد نیاز برای احداث پارکینگ در این کمیته به طور عملی با حضور شهرداران مناطق شناسایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از شناسایی مناطق، شهرداران پیگیر تملک زمین‌ برای احداث پارکینگ می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه برخی مکان‌ها مانند میدان دستغیب برای احداث پارکینگ نیاز به تملک زمین ندارد گفت: طی جلسه‌ای امکان احداث پارکینگ طبقاتی در سطح زیرین این محدوده مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح احداث پارکینگ طبقاتی عنوان داشت: در این طرح سطح زیرین فضاهای عمومی سطح شهر مانند میدان‌ها و خیابان‌ها بدون هزینه تملک برای احداث پارکینگ استفاده می‌شود و در نتیجه معابر و خیابان‌ها استفاده طبیعی خود را حفظ می‌کنند.

معصومی با بیان اینکه اکنون طرح پارکینگ میدان دستغیب در قالب چهار طبقه در حال بررسی است گفت: احداث فضای تجاری در کنار پارکینگ‌ها از دیگر برنامه‌ها بوده که به منظور کاهش هزینه‌ها اجرایی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهر قم به طور جدی با کمبود پارکینگ مواجه است بنابراین سعی شده با طرح پارکینگ طبقاتی تا اندازه‌ای نیاز مردم را نسبت به فضای پارکینگ برطرف کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم عنوان داشت: با احداث پارکینگ‌های طبقاتی یا عمومی یک لاین خیابان‌ها که برای پارک ماشین‌ها اشغال می‌شد، برای عبور و مرور آزاد می‌شود و این امر در کاهش ترافیک مؤثر است.

وی یادآور شد: در صورت تصویب طرح احداث پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی در قم، سرمایه‌گذارانی برای احداث آنها جذب می‌شود.

معصومی تصریح کرد: پروژه احداث پارکینگ طبقاتی فاز به فاز اجرایی می‌شود و در هنگام احداث این پارکینگ‌ها از مسیرهای جایگزین برای تردد وسایل نقلیه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول