اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی قزوین:

شهید چگینی باید به الگوی فراملی در جهان تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: شهید قدرت‌الله چگینی الگوی موفق در نظام اسلامی ایران است که باید به الگوی ملی و فراملی در جهان تبدیل شود.

شهید چگینی باید به الگوی فراملی در جهان تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی در بزرگداشت سی ‌و یکمین سالگرد شهادت معلم شهید قدرت‌الله چگینی که در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد واقع در میدان میرعماد قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با معرفی شهید چگینی به مسلمانان جهان، آنان از سیره زندگی این شهید می‌توانند الگوبرداری کنند تا در زندگیشان موفق شوند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: استان قزوین شهیدان شاخص بسیاری دارد که هر یک از آنان ویژگی‌های خاصی دارند و باید به همه آنان پرداخت تا این ویژگی‌ها در بین جوانان الگو شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید چگینی مطیع ولایت فقیه بودند، ابراز کرد: این شهید بزرگوار قبل از انقلاب اسلامی دیگران را به اطاعت از ولایت فقیه هدایت می‌کرد تا با پیروی از آن به پیروزی انقلاب اسلامی برسیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری بزرگداشت سی ‌و یکمین سالگرد شهادت معلم شهید قدرت‌الله چگینی اقدام بسیار ارزشمندی است، بیان کرد: باید اقدامات مؤثرتری برای ترویج شهادت در بین جوانان انجام داد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین خود را مدیون شهید چگینی دانسته و اذعان کرد: راهنمایی‌های این شهید بزرگوار نقش بسزایی در تحصیلات علوم دینی بنده در حوزه علمیه داشته است و بدون شک اگر هدایت‌های ایشان نبود، من توفیق روحانی شدن را پیدا نمی‌کردم.

شهید چگینی نقش کلیدی در تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) ایفا کرد

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه شهید چگینی یکی از مبارزان مطرح سیاسی قبل از انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار نقش مهم و کلیدی در تحقق آرمان‌های امام خمینی (ره) در این انقلاب داشته است.

وی با بیان اینکه مبارزات سیاسی شهید چگینی قبل از انقلاب اسلامی موجب شد رژیم شاه ایشان را از قزوین به شهر علی‌گودرز در استان لرستان تبعید کند، ابراز کرد: این تبعید در دوران اوج جوانی این شهید بزرگوار بود که بیش از 5 سال به این مکان تبعید شد.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه شهید چگینی قبل از انقلاب اسلامی در یکی از مساجد شهر علی‌گودرز حضور داشته و فعالیت می‌کرد، یادآور شد: حضور این شهید در این مسجد منجر به پاتوق جوانان مذهبی و دینی در آن مسجد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهید چگینی نقش محوری در پررنگ کردن حضور جوانان در مساجد ایفا می‌کرد و با اقدامات خود آنان را در این مکان بیشتر جمع می‌کرد تا کارهای دینی و مذهبی بیشتری را در این مسجد انجام دهند.

نعمت‌اللهی اذعان کرد: شهید چگینی در بدو ورود به مسجد جوانان و نوجوانان بسیاری را با حرف‌های تأثیرگذار دور خود جمع می‌کرد و با آنان با مهربانی رفتار کرده و داستان‌های کوتاه قرآنی را برای آنان بیان می‌کرد تا آنان با آموزه‌های قرآنی بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: شهید چگینی قرآن محور بود و برنامه‌های خود را بر اساس دستورات این کتاب آسمانی انجام می‌د‌اد تا رضایت خداوند متعال را کسب کند.

این مقام مسئول با اشاره به خاطراتش از شهید چگینی گفت: این شهید بزرگوار کارهای خود را بر اساس اخلاص انجام می‌داد و همین امر موجب تأثیرگذاری حرف‌های ایشان بین جوانان شده بود.

شهید چگینی در تعلیم و تربیت موفق بود

وی گفت: شهید چگینی شاگردان بسیاری را تعلیم و تربیت کرد که برخی از آنان در دوران 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و برخی دیگر از موفق‌ترین شخصیت‌های علمی در جامعه هستند که این بیانگر موفقیت این شهید بزرگوار در عرصه تعلیم و تربیت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید چگینی رجایی دیگری برای قزوین بود، اذعان کرد: باید به سیره زندگی این شهید بزرگوار بیشتر توجه کرد تا جوانان با نحوه زندگی ایشان بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: شهید چگینی از زیبایی و آراستگی بی‌نظیری برخوردار بود، کارهای خود را بسیار منظم و دقیق انجام داده و در کارهایش بسیار موفق بود.

نعمت‌اللهی خاطرنشان کرد: وقتی خبر شهادت شهید چگینی به مردم شهر علی‌گودرز رسید، مردم این شهر بسیار ناراحت شدند به طوری که تصور می‌کردند یکی از عزیزترین اعضای خانواده‌ خود را از دست دادند و بسیار از شهادت ایشان ناراحت شدند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه تواضع و فروتنی از اعمال مؤمنان است، اظهار کرد: شهید چگینی خودشان درس اخلاق، فروتنی و تواضع بودند و این صفات را به شاگردانشان آموزش می‌دادند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول