اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

علامه شهیدی در ادبیات عرب ادیبی توانمند بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجرد گفت: استاد شهیدی در ادبیات عرب ادیبی توانمند و شهیر و در ادبیات فارسی ادیبی فارسی و بی‌نظیر بود و به زبان مبدا و مقصد مسلط بود.

علامه شهیدی در ادبیات عرب ادیبی توانمند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در کنگره ملی علامه شهیدی در بروجرد با بیان اینکه علامه شهیدی فقط تاریخ‌نگار نبودند، گفت: بلکه از علامه شهیدی به عنوان تحلیل‌گر مسائل تاریخی یاد می‌شود.

وی با اشاره به برخی کتاب‌ها و آثار علامه شهیدی گفت: ارزشمندترین اثر ایشان ترجمه نهج‌البلاغه بوده که دارای نثری شیوا و بلیغ است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به عظمت و شأن استاد سیدجعفر شهیدی، اظهار داشت: تجلیل از این اندیشمند برجسته امری واجب و ضروری است.

ترابی گفت: علامه شهیدی عمر با برکت خود را در راه نشر علم و فرهنگ و ادب و ترویج مکتب اهل‌البیت و تربیت شاگردانی که هر کدام امروز مشعلی فروزان فراروی علم و معنویت هستند، گذراند.

وی اظهار داشت: شاگردان علامه شهیدی امروز در حوزه‌های مختلف منشأ خیرات و برکات فراوانی هستند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به کتب تحقیقی با ارزش علامه شهیدی افزود: استاد شهیدی در ادبیات عرب ادیبی توانمند و شهیر و در ادبیات فارسی ادیبی فارسی و بی‌نظیر بود و به زبان مبدا و مقصد مسلط بود.

ترابی گفت: در مکتب انسان‌ساز اسلام علما، دانشمندان از مقام والایی برخوردار بودند و با اوصافی متعالی ستوده شده‌اند و بعد از انبیا الهی و حضرات معصومین کسی را یارای برابری با آنان در شأن و مرتبت و منزلت نیست.

وی تاکید کرد: دانشمندانی که وجودشان سرشار از عشق به خدا است و خدمت به بشریت و عمل به علم را سرلوحه کار خود قرار داده و برای جامعه الگوی اندیشه و عمل هستند.

امام جمعه بروجرد گفت: با توجه به عظمت و شأن عالمان ربانی تجلیل امری ضروری و تکریم از حضرت حق و انبیای الهی و ائمه هدی است.

وی با بیان اینکه تجلیل از مقام علما و دانشمندان تجلیل از مقام علم و دانش است، اظهار داشت: این همایش با هدف قدرشناسی از خدمات علمی یک مورخ ژرف نگر و یک ادیب فرزانه برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول