اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جامعة‌القرآن کشور:

دفتر استانی جامعة‌القرآن در همدان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه جامعة‌القرآن کشور بر لزوم ایجاد دفتر استانی جامعة‌القرآن در همدان تأکید کرد و گفت: این مهم سبب انسجام فعالیت‌های جامعة‌القرآن‌های سراسر استان می‌شود.

دفتر استانی جامعة‌القرآن در همدان ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی عصر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه مؤسسه جامعة‌القرآن بزرگترین مجموعه قرآنی در کشور است، اظهار کرد: این مؤسسه 700 شعبه در کشور دارد و اوقاف نیز از اعضای هیئت مدیره این مؤسسه است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون حافظ و قاری در کشور، به تعهد تربیت 2 میلیون نفری سازمان اوقاف در این زمینه اشاره کرد و افزود: بنابر این تعهد اوقاف باید در هر سال 500 هزار نفر قاری و حافظ را در کشور تربیت کند.

به گفته مدیرعامل مؤسسه جامعة‌القرآن کشور، در این مؤسسه هر ساله بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار شاگرد تربیت می‌شوند که در راستای افزایش آمار نیز نیاز به فضای آموزشی و وسایل جانبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موقوفات قرآنی بسیار کم است، عنوان کرد: 99 درصد موقوفات در راستای عزاداری اباعبدالله(ع) و روضه‌خوانی است که با این وصف نیاز به فرهنگ‌سازی در زمینه ارتقای آمار موقوفات قرآنی در کشور داریم.

طباطبایی با بیان اینکه مجموعاً در کشور 600 ساختمان و 170 زمین وقفی برای جامعة‌القرآن وقف شده، بر لزوم ارائه راهکارهای جدید ساخت مراکز قرآنی در کشور صحه گذاشت.

وی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان خواستار ایجاد هیئت پشتیبانی قوی در مرکز استان در زمینه مباحث قرآنی شد و گفت: همدان با دارا بودن بیش از 40 شعبه جامعةالقرآن قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های قرآنی کشور را دارد.

مدیرعامل جامعة‌القرآن کشور با بیان اینکه شاگردان جامعة‌القرآن شعبات همدان از نظر تعداد و کیفیت در رتبه‌های دوم و سوم کشوری هستند، بر لزوم ساخت فضاهای قرآنی مناسب و ایجاد مدارس تخصصی قرائت به تناسب سنین مختلف در استان همدان تأکید کرد.

وی خطاب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان عنوان کرد: شخصیت قوی را به عنوان رایزن حقوقی ما در استان همدان معرفی کنید تا انجام برنامه‌های هدف و پیگیری‌ کارها بیش از پیش قوت گیرد.

طباطبایی از چاپ مجموعه 11 جلدی آموزش قرآن کریم برای مقطع پیش‌ دبستانی خبر داد و گفت: با افزایش تعداد مراکز جامعة‌القرآن در جامعه می‌توان موجبات رونق فعالیت‌های قرآنی را فراهم کرد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه فضای برخی امامزادگان قابلیت برگزاری برنامه‌های قرآن را ندارد، بر لزوم تعیین نقشه‌های جامع با طرح‌ریزی مکان‌های برگزاری قرآنی در امامزادگان نیز صحه گذاشت.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول