اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان:

موقوفات قرآنی در همدان کم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: موقوفات قرآنی موجود در همدان کم است.

موقوفات قرآنی در همدان کم است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام محمد صالحی عصر امروز در دیدار با مدیرعامل جامعه‌القرآن کشور، فعالیت این مؤسسه را آغازگر نهضت بزرگ قرآنی در کشور دانست و اظهار کرد: موقوفات استان همدان بسیار است اما وقف در زمینه قرآنی در استان بسیار کم داریم.

وی با بیان اینکه تعداد و درآمدهای موقوفات استان همدان از برخی استان‌ها نظیر کرمانشاه بیشتر است، عنوان کرد: در استان موقوفات درآمدزای بسیاری داریم اما در زمینه موقوفات قرآنی کم کار شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به تعهد سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم به پتانسیل موجود در استان در زمینه مباحث قرآنی اشاره کرد و گفت: اوقاف همدان در راستای تحقق تعهد خود در زمینه تربیت حفاظ و قاریان قرآن کریم  در استان عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به وجود موقوفات قرآنی در شهرستان‌های مختلف استان به تالار وقفی قرآن در ملایر و مجموعه‌های قرآنی در نهاوند، اشاره کرد و افزود: در تویسرکان زمینی با وضعیت مناسب در راستای مباحث قرآنی وقف شده است.

صالحی با اشاره به افتتاح مجموعه‌ای قرآنی در اسدآباد عنوان کرد: این پروژه 120 میلیون تومان اعتبار دولتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهار وقف جدید در شهرستان‌های نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و همدان در راستای مساعدت در مباحث قرآنی ایجاد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظان و قاریان قرآنی کریم در کشور و تعهد سازمان اوقاف در این زمینه از ثبت نام 4 هزار و 500 نفر همدانی در سامانه تربیت حفاظ اوقاف خبر داد.

وی با اشاره به در اختیار بودن فضای امامزادگان در زمینه برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های قرآنی عنوان کرد: در راستای ترویج و نشر فعالیت‌های قرانی در جامعه، جای کار بسیار است.

صالحی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف قرآنی در جامعه بر لزوم ادامه نهضت قرآنی در کشور صحه گذاشت و این مهم را گامی ارزشی در راستای تعالی آحاد مردم جامعه قلمداد کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول