اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه جامعة‌القرآن کریم:

همدان بیشترین حافظان نوجوان قرآن در کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه جامعة‌القرآن کریم با بیان اینکه همدان بیشترین حافظان نوجوان قرآن در کشور را دارد، گفت: بچه‌های همدان از نظر هوش و استعداد زبانزد هستند.

همدان بیشترین حافظان نوجوان قرآن در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمدمهدی طباطبایی عصر امروز در جمع حفاظ قرآن کریم همدانی و تجلیل از 19 خردسال حافظ قرآن اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم مؤمنان واقعی را توصیف کرده و نشانه‌هایی را برای شناخت آنان عنوان کرده است.

وی با بیان اینکه تلاوت مداوم قرآن کریم یکی از نشانه‌های مؤمنان واقعی است، ادامه داد: خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرماید مؤمنان واقعی آن گونه که شایسته است قرآن را تلاوت کرده و در آن تدبر می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه جامعة‌القرآن کریم افزود: قرآن کریم بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند متعال به بشریت عطا کرده چرا که زمینه هدایت و تعالی انسان از این منظر محقق می‌شود.

به گفته وی خداوند متعال به نزول قرآن مجید بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص)، بر ما منت نهاده است و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

طباطبایی با بیان اینکه تلاوت قرآن کریم باید مداوم و مستمر باشد تا اثرات آن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم، اضافه کرد: یکی از نشانه‌های آخرالزمان این است که مردم تنها در ماه رمضان قرآن می‌خوانند و در دیگر روزهای سال از تلاوت آن غافل می‌شوند که با این وصف باید از این روند دوری گزیده و همیشه ایام قرآن را در زندگی خود داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید بر انجام اعمال صالح و نیک مداومت و ممارست داشت تا از این طریق پیامدها و رهاوردهای خوبی را در زندگی دنیوی و اخروی خود شاهد باشیم.

مدیرعامل مؤسسه جامعة‌القرآن کریم ادامه داد: طبق روایات معصومین(ع) مستحب است که انسان وقتی کاری را شروع کرد آن را تا یک سال به صورت مداوم انجام دهد، پس باید به این مهم توجه شود.

وی در ادامه سخنانش عمل به فرامین قرآن کریم را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز داشت: علمی که در آن عمل نباشد خالی از فایده است پس باید قرآن را تلاوت کرده، تدبر در آن را انجام داده و به دستورات آن عمل کنیم.

طباطبایی خطاب به والدین حافظان قرآن کریم تأکید کرد: شما بهترین تجارت را کرده‌اید که سود بسیاری از این منظر نصیب شما می‌شود چراکه خداوند متعال پدران و مادران را در تمام کارهای نیک فرزندانشان سهیم می‌کند که این نکته نیز ناشی از مهربانی زایدالوصف خدای متعال است.

وی با اشاره به اینکه باید در تربیت فرزندان کوشا بوده و آنها را با مبانی دینی و اعتقادی آشنا کرد، گفت: وجود برخی از افراد با ظاهری نامناسب در جامعه نشان از آن دارد که والدین روی تربیت فرزندانشان کار خاصی انجام نداده‌اند و این امر تأسف‌بار است.

مدیرعامل مؤسسه جامعة‌القرآن کریم با بیان اینکه طبق فرامین رهبری باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود، افزود: باید با تمام توان این خواسته را به منصه ظهور بگذاریم.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه همدان بیشترین حافظان نوجوان قرآن در کشور را دارد، گفت: بدون اغراق عرض می‌کنم بچه‌های این دیار از نظر هوش و استعداد زبانزد هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول