اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال احمر تویسرکان:

عامل اصلیHIV در ایران معتادان تزریقی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان گفت: مهمترین عامل انتشار بیماری ایدز در ایران استفاده مشترک از وسایل تزریق در بین مصرف‌کنندگان مواد‌ مخدر تزریقی است.

عامل اصلیHIV در ایران معتادان تزریقی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، جلال نانکلی عصر امروز در جلسه کارگروه ایدز در سالن جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه بیماری HIV چهارمین عامل مرگ و میر در جهان است، افزود: بر اساس آمار مطرح در سطح جهان تاکنون این بیماری جان 23 میلیون نفر را گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به علت شیوع بیماری ایدز در بین مردم جهان 14 هزار کودک بی‌سرپرست شده‌اند، ابراز داشت: حساسیت و دقت ‌نظر بر آمار ارائه شده می‌طلبد در راستای کنترل و پیشگیری بیماری ایدز، ‌اقدامات جدی نظیر آموزش و فرهنگسازی در جامعه به ویژه در بین گروه هدف صورت گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان با تأکید بر اینکه شایع‌ترین راه ابتلا به اچ. آی. وی در جهان تماس جنسی نامطمئن است، تصریح کرد: مهمترین عامل انتشار بیماری ایدز در ایران استفاده مشترک از وسایل تزریق در بین مصرف‌کنندگان مواد‌ مخدر تزریقی است.

وی ابراز داشت: شبکه بهداشت شهرستان همه روزه به صورت رایگان انواع تجهیزات و وسائل پیشگیری و مشاوره رایگان به شهروندان خدمات‌دهی می‌کند.

نانکلی افزود: ایجاد کارگاه آموزشی HIV برای 31 نفر از فارغ‌التحصیلان مددجو و غیر مددجوی بهزیستی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 3 هزار و 800 نفر برای اعضا و فعالان هلال احمر، معرفی به مراکز مشاوره افراد مبتلا، اطلاع‌رسانی و برگزاری همایش‌ها در مناسبت‌های مختلف با حضور اساتید و متخصصان حوزه مربوطه و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و دانشجویان در بازه‌های زمانی تعریف شده بخشی از اقدامات انجام شده در شهرستان است.

وی در پایان تصریح کرد: کاهش نرخ رشد بیماری ایدز مستلزم حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌های بخش دولتی، خصوصی و تمام اقشار جامعه با بررسی و مطالعات جامع و تدوین یک برنامه منسجم کارشناسی شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول