اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تجلیل از بهورزان اعلام شد

فعالیت 800 بهورز در اردبیل/بیماری‌های واگیر در اردبیل کنترل شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل گفت: در حال حاضر 800 بهورز در جای‌جای استان اردبیل مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 800 بهورز در اردبیل/بیماری‌های واگیر در اردبیل کنترل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوچهر براک عصر امروز در مراسم گرامیداشت 12 شهریور سالروز بهورز و تجلیل از بهورزان نمونه استان در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل اظهار داشت: بهورزان در خط مقدم جبهه سلامت و ارتقای شاخص‌های بهداشتی جامعه هستند که در بی‌ادعاترین سنگر فعالیتی گسترده و شبانه‌روزی دارند.

وی از بهورزان به عنوان جهادگران حقیقی عرصه بهداشت و درمان یاد کرد و افزود: در مناطق روستایی بهورزان سعی می‌کنند با انجام خدمات و فعالیت‌های مستمر بحث پیشگیری از بیماری‌ها را در اولویت قرار داده و از بروز و ظهور بیماری‌های مختلف جلوگیری کنند.

براک با اعلام اینکه تلاش بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی فراگیر و به دور از هرگونه چشم‌داشت و تمنا است، تصریح کرد: در سایه همت و تلاش آنها میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونی، واگیردار و همچنین شیوع برخی بیماری‌های فصل تابستان نظیر اسهال و وبا به حداقل رسیده است.

این مسئول حمایت همه‌جانبه از بهورزان را خاطرنشان کرد و ادامه داد:‌ بخشی از نیروهای بهورز در زمینه اشتغال و استخدام به شایستگی ساماندهی شدند و حل مشکلات شغلی برخی از بهورزان نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده و ضرورت همکاری و مساعدت بهورزان روستایی در تحقق مطلوب این طرح بیان کرد: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی سابقه چند ساله اجرا دارد، ضرورت دارد در مناطق شهری نیز در اجرای آن از تجربیات مفید استفاده شود.

به گزارش فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل در ادامه سخنان خود از کم تنش بودن عوارض و حوادث متعدد بهداشتی، درمانی و شیوع بیماری‌ها در فصل تابستان خبر داد و یادآور شد: ما خوشبختانه با کنترل‌هایی که از سوی واحدهای نظارتی و همچنین کنترلی داشتیم موفق شدیم نارسایی‌های جزیی را نیز به سرعت برطرف کرده و اجازه ندهیم بروز برخی بیماری‌ها مشکلات و نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

در پایان این مراسم از بهورزان نمونه شهرستان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در شهرستان بیله‌سوار نیز مراسم تجلیل از بهورزان با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد که رسول زیبانژاد فرماندار بیله‌سوار از همت و تلاش بهورزان در ارتقای شاخص‌های سلامتی در محیط‌های روستایی و محروم قدردانی کرد.

وی توجه به امنیت غذایی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی و سلامتی را از زیرساخت‌های توسعه هر جامعه و متکی به پرورش انسان‌های سالم توصیف کرد و گفت: در برقراری و ارتقای سلامت جامعه باید از بهترین و مطلوب‌ترین شرایط استفاده کرد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول