اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی زرند:

150 بهورز زرندی با تب کریمه‌کنگو آشنا شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی زرند گفت: 150 بهورز زرندی با حضور در کارگاه آموزشی تب کریمه کنگو با جزئیات این بیماری آشنا شدند.

150 بهورز زرندی با تب کریمه‌کنگو آشنا شدند

محمد جانباز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی که در طی دو مرحله و با حضور تعداد 150 نفر از بهورزان شهرستان زرند و با همکاری مرکز بهداشت برگزار شد، کارشناسان دامپزشکی در ارتباط با علائم، راه‌های انتقال و کنترل و پیشگیری از بیماری تب کریمه‌کنگو در دام و انسان توضیحاتی را ارائه کردند.

وی بیان داشت: برای پیشگیری از این بیماری تمام سلاخان و افراد شاغل در کشتارگاه دام زرند مجهز به لباس کار، ماسک و لوازم ایمنی شخصی شدند و همچنین از ابتدای سال جاری مقدار 660 لیتر سم رایگان برای مبارزه با انگل‌های خارجی دام و طرح مبارزه با تب کریمه کنگو مصرف شده است.

جانباز عنوان کرد: تب کریمه کنگو در دام علائم مشخصی ندارد، اما در انسان علائمی چون تب و سردرد و درد در قسمت پشت پاها را دارد.

وی افزود: نگهداری گوشت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد و به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از کشتار مهمترین عامل در جلوگیری از این بیماری است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول