اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل خبر داد

تحویل 16 هزار جلد سند واحدهای مسکونی روستایی در آمل

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: یکی از موضوعات مهم در روستاها بحث سنددار کردن زمین زراعی و مسکونی بوده که 16 هزار و 600 جلد سند برای واحدهای مسکونی در روستاهای آمل تحویل مردم شد.

تحویل 16 هزار جلد سند واحدهای مسکونی روستایی در آمل

یدالله اکبرزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: توجه به روستاها از مهمترین برنامه‌های دولت نهم و دهم بوده است.

وی افزود: در بخش مسکن مهر روستایی در این شهرستان اقدامات موثر و گام‌های خوبی برداشته شد که 552 واحد از این مسکن با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال ساخت بوده که تاکنون 73 واحد آن در منطقه دابودشت به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار آمل با اعلام اینکه در این شهرستان 7 هزار و 500 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر از سوی تعاونی‌ها، انبوه‌سازان و خودمالکین داریم، افزود: یکی از موضوعات مهم در روستاها بحث سنددار کردن زمین زراعی و مسکونی بوده است.

اکبرزاده ادامه داد: در این بخش نیز 16 هزار و 600 جلد سند برای واحدهای مسکونی در روستاها تحویل مردم شد.

فرماندار آمل با تاکید اینکه به دو هزار و 641 روستایی جمعا به مبلغ 22 میلیارد و 100 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه داده شد، تصریح کرد: این وام از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه شبکه بهداشت عمومی بوده است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه طی هفت سال گذشته تاکنون 16 هزار و 383 نفر برای دریافت وام مقاوم‌سازی و طرح ویژه روستایی اقدام کردند، یادآور شد: از این بین 15 هزار و 273 مورد انعقاد قرارداد برای اعطای وام انجام شده است.

وی در مورد اختصاص وام به خسارت‌دیدگان روستایی بیان داشت: 13 میلیارد و 300 میلیون ریال وام در این شهرستان به خسارت‌دیدگان طوفان، سیل و آتش‌سوزی در روستاها اختصاص پیدا کرد.

فرماندار آمل در مورد پروژه‌های این شهرستان بیان داشت: هم‌اکنون تعداد 21 پروژه اجرایی داریم که در این بین 11 طرح هادی و سه بازنگری در آن به مبلغ 15 میلیارد و 900 میلیون ریال در کمیته برنامه‌ریزی مصوب شده که با این وجود نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش اعتبار را در این بین شاهد هستیم.

اکبرزاده با تاکید اینکه برای طرح هادی در 47 روستا مشغول به کار هستیم، گفت: عملیات طرح هادی 42 روستا از سال 85 با اعتباری بالغ بر 81 میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از 344 روستای بالای 20 خانوار 180 روستا قابلیت اجرای طرح هادی را دارند، خاطرنشان کرد: جای خوشحالی است که اجرای طرح هادی روستاهای آمل در دولت نهم و دهم به حدود 50 روستا رسیده و سال گذشته از منابع اختصاص یافته به آن حدود 70 درصد تخصیص را شاهد بودیم.

اکبرزاده در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه عمر کوتاهی از دولت دهم مانده پس نباید تصور کنیم که مدیران ما کم‌انگیزه شدند بلکه همه کمر همت را بسته تا در راستای آبادانی و توسعه شهر و روستاها گام بردارند.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول