اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجمع امور صنفی با مسئولان اتحادیه‌های صنفی قم مطرح شد

اعلام آمادگی اصناف قم برای کمک به زلزله‌زدگان

خبرگزاری فارس: نخستین نشست مجمع امور صنفی و مسئولان اتحادیه‌های توزیعی ـ خدماتی استان قم با هدف همبستگی با زلزله‌زدگان مظلوم آذربایجان برگزار شد.

اعلام آمادگی اصناف قم برای کمک به زلزله‌زدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم غلامرضا تفتی رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم در این نشست که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به عملکرد قابل قبول و مناسب این مجمع در زمان‌هایی که سایر هموطنانمان به کمک نیازمند هستند عنوان کرد: جایگاه اصناف قم همیشه در این گونه موارد پر رنگ بوده و در موارد بسیاری که سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، از جمله زلزله بم هنوز گزارش فعالیت‌هایی که به صورت دراز مدت انجام می‌گیرد ارائه می‌شود.

وی در ادامه از حضور نزدیک به 20 دستگاه اجرایی از استان قم در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص هوایی این منطقه در ارتباط با کمک‌های ضروری مردم باید اقدامات فوق‌العاده و سریع صورت پذیرد.

سید محمد آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه این نشست ضمن تشکر از فعالیت‌های امور صنفی استان قم در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی استان قم برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی از آغاز به کار ستاد مردمی کمک به این زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: در راستای کمک به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، نشستی با حضور نمایندگان مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی برگزار و قرار بر این شد ستادی مردمی متشکل از مردم، اتحادیه‌ها و بخش‌های مختلف استان که به صورت مردمی فعالیت می‌کنند، آغاز به کار کرده و نسبت به جمع‌آوری هدایای مردم اقدام کنند.

وی در ارتباط با نحوه هزینه‌کرد این هدیه‌ها اظهار کرد: در نخستین نشستی که در این زمینه داشتیم، قرار بر این شد که کمک‌های مردمی استان قم در زمینه تامین نیاز‌های عمومی زلزله‌زدگان در سه عنوان مسجد، مدرسه و مراکز بهداشت هزینه شود.

عبدالله جلالی مدیر کل کمیته امداد استان قم نیز در این نشست از آغاز هفته همبستگی و همیاری با مردم استان آذربایجان خبر داد و گفت: در هفته جاری به عنوان هفته همبستگی و همیاری با مردم استان آذربایجان، ادارات و نهادهای مختلف استان قم به عنوان استان پیشتاز در امور فرهنگی و مردمی کشور اقدام به جمع‌آوری گسترده و سریع کمک‌های مردمی کرده و به یاری خدا هر چه سریع‌تر نسبت به تخصیص این کمک‌ها به زلزله‌زدگان اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت و اهمیت وجود سرعت در کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان عنوان کرد: در این استان هوا در شرایط کنونی سرد بوده و زندگی در شرایط فعلی برای مردم این استان سخت است. کمک‌هایی که از سوی مردم به این منطقه فرستاده می‌شود باید هر چه سریع‌تر استفاده شده و نسبت به ساخت اماکن عمومی مورد نظر اقدام سریع شود.

در ادامه این نشست رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم از مسئولین اتحادیه‌های توزیعی خدماتی استان خواست نسبت به ارائه نظرات خود در ارتباط با جمع‌آوری و ارائه کمک‌های نقدی مردمی به ستاد مردمی کمک به زلزله‌زدگان استان آذربایجان اقدام کنند که تمام اعضای این ستاد نسبت به انجام این کار رأی موافق دادند.

در پایان برخی از اعضای مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم اقدام به ارائه گزارش‌هایی در ارتباط با میزان جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردمی کردند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول