اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

وحدت شیعه و سنی تمام سنگرها را تسخیر کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: علمای شیعه و اهل سنت با منطق روشن در کنار یکدیگر قرار گرفته‎اند و این وحدت به عنوان سرمایه‎ای که تمام سنگرها را تسخیر کرده مثال‌زدنی است.

وحدت شیعه و سنی تمام سنگرها را تسخیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر شنبه در نشست با علمای شیعه و سنی که در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد اظهار داشت: باید قدردان فهم و درک شیعه و سنی باشیم که وحدت‌آفرینی آنها سبب شده تا دشمنان از علما و مردم ترس و واهمه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم با اعتمادی که به روحانیون و علما دارند مشکلات خود را مطرح کرده و امید در دل آنها برای برطرف شدن مسائل و مشکلات‎شان ایجاد می‎شود.

رئیس سازمان بازرسی کشور با تاکید بر اینکه مردم با پناه گرفتن در کنار علما و روحانیون دغدغه و سوء ظن‎شان کمتر می‎شود بیان داشت: در چنین فضای آرام و دلنشینی مردم می‎توانند به حیات خود ادامه دهند که در این میان نقش علما بسیار برجسته است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران روزبه‌روز جایگاه برجسته‎تری را در دنیا به دست می‎آورد خاطر نشان کرد: دلیل محبوبیت ایران در جهان به خاطر اتصال به یک حقیقت محض و ارتباط با سرچشمه‎ای ناب است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دسترسی به یک کانون دُر پیدا کرده است اضافه کرد: دستیابی به دُرهای معرفتی، جواهر باور و اعتماد به حقایق زندگی از جمله سرمایه‎های ارزشمندی است که ایران به آن دست پیدا کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور یادآور شد: مطرح شدن ایران به خاطر دستیابی حقیقت عمیقی است که در هر دوره‎‎ای جلوه‎ای از این حقایق مطرح و سبب ایجاد جذابیت شده و همه را مجذوب خود می‎کند.

پورمحمدی جمهوری اسلامی ایران را به مثابه دُری که در حال صیقل دادن است یاد کرد و متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران دارای تلالو، نورافشانی و جلوه‎گری است که این نورانیت هر روز افرون‎تر می‎شود و طبعا امروز براق‎تر از دیروز و امسال نورانی‎تر از سال گذشته است.

وی بیان داشت: دین حنیف سبب شده تا ایران از سایر کشورها متمایز شود چرا که دارای معارفی است که بر مبنای حق، عقل، حکمت، درایت و علم شکل گرفته و قرآن مملو از این حقایق است و تکیه بر این منبع لایزال الهی وجه تمایز اصلی کشور ایران است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه از 7 میلیارد جمعیت دنیا 75 میلیون نفر جمعیت ایران است گفت: جمعیت ایران یک درصد دنیاست به گونه‎ای که در مقایسه با قدرت‎های بزرگ دنیا از آنچنان قدرت بزرگی برخوردار نیست.

پورمحمدی افزود: ایران از لحاظ قدرت نظامی در جایگاه خوبی قرار دارد ولی باید بدانیم که در مقایسه با قدرت‎های بزرگ دنیا آن چنان قدرت بزرگی نیستیم چنان که روسیه با داشتن بیش از 9 هزار کلاهک اتمی، امریکا با برخورداری از حدود 6 هزار بمب اتمی و هزاران هواپیمای نظامی، موشک‎های قاره‎پیما و ناوهای هلی‌کوپتری مسلح به سلاح‎های اتمی است.

وی افزود: ایران در دنیا دارای پنج شبکه ماهواره‎ای است اما هزاران شبکه ماهواره‎ای با بیش از 100 شبکه فارسی زبان بر علیه اسلام فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص قدرت سیاسی ایران ابراز داشت: تمام مجامع بزرگ دنیا در دست نفوذ سلطه‎گران قرار دارد و برگزاری جنبش غیرمتعهدها در ایران با تلاش خوب دولت با وجود تمام مشکلات، تهدیدها و فشارهای مختلف در کشور انجام شد هر چند این جنبش توانمندی نیست ولی زمانی که در دست ایران قرار گرفته می‎تواند آن را توانمند کند.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه ذهن جامعه آمریکا مشغول به جامعه اسلامی است یادآور شد: جریان گسترده‎ای در آمریکا در حال گسترش است و این مهم نشان می‌دهد که ایران توانسته به قلوب مردم دنیا رسوخ پیدا کند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول