اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی نرماشیر خبر داد

افزایش 60 هزار تنی رطب مضافتی در مناطق خرماخیز کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی نرماشیر گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با افزایش 60 هزار تنی رطب مضافتی 180 هزار تن محصول رطب مضافتی در نرماشیر، بم، ریگان و فهرج برداشت شود.

افزایش 60 هزار تنی رطب مضافتی در مناطق خرماخیز کرمان

عبدالرضا جزینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: میزان تولید محصول در شرق استان کرمان طی سال‌های گذشته حدود 120 هزار تن بوده است.

وی ابراز داشت: با انجام فعالیت‌های ترویجی توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی در شهرستان‌های نرماشیر، بم، ریگان و فهرج عملکرد تولید محصول خرما در سطح هکتار به طور چشمگیری رشد داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 180 هزار تن محصول رطب مضافتی در این مناطق برداشت شود که 50 هزار تن آن متعلق به نرماشیر است.

جزینی ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان‌ها را حدود 130 هزار تن اعلام کرد و افزود: مازاد این رقم در زمان برداشت محصول توسط کشاورزان فروخته می‌شود.

وی نقش نرماشیر را به عنوان شهرستان مرکزی شرق استان کرمان در تعیین نرخ خرما مؤثر دانست و تصریح کرد: این شهرستان مرکز تجاری خرما به شمار می‌آید و سعی داریم بازارچه دائمی خرما را در منطقه دایر کنیم.

جزینی افزود: با شور و شوقی که بین اقشار مختلف در نرماشیر برای جمع‌آوری خرما وجود دارد، مشکل کمبود کارگر چندان به چشم نمی‌آید.

وی به استفاده کشاورزان از کودهای عالی و گیاهی نیز اشاره کرد و گفت: این مقوله علاوه بر تأثیر در افزایش تولید موجب تولید محصول ارگانیک شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نرماشیر عنوان کرد: عملکرد تولید خرما در سطح این شهرستان تا سال‌های گذشته کمتر از شش تن در هکتار بوده، اما در سال جاری به بیش از هشت تن افزایش یافته است به طوری که تولیدکننده نمونه منطقه بیش از 25 تن محصول را در هکتار برداشت کرده است.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول